torsdag 22 december 2011

God Jul på er!

Imorgon bitti far vi norröver mot Stockholm och vår lille Sven. Det blir några dagar med samvaro, god mat och prat. Precis det som vi behöver nu i mörkret. Idag på jobbet när jag beklagade mig över detta fick jag till svar "Att nu är vi på väg mot midsommar igen".Ett perfekt besked!
Men först vill jag hälsa alla GOD JUL!
Ta det lite vackert, sticka några varv när du får lust eller gör precis det du vill just i stunden.
Med allt gott från Tant Kofta
ps. På bilderna ser ni mina hyacintfavoriter, de multiblommande med flera smala stjälkar, lite spretiga och inte alls perfekta blommor i gamla loppiskrukor från Uppsala Ekeby ds.

26 kommentarer:

  1. Hyacinter är vackra!!!
    God Jul till dig också!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt GOD JUL med dina nära och kära!

    SvaraRadera
  3. God jul härliga krukor/Marie

    SvaraRadera
  4. God Jul och Gott Nytt Stickår!

    SvaraRadera
  5. Till kvinnan som möjliggjorde för mig att avsluta en kofta(och en sådan kofta det blev!^^);
    En riktigt god jul!

    SvaraRadera
  6. Tack det samma och njut av lille Sven.

    SvaraRadera
  7. En God Jul til dig också och stort TACK för all fantastisk stickinspiration du gett mig under året!

    Syrrans julklapp blev t ex ett par muddar efter ditt mönster. Tyvärr kunde jag inte sticka dem i samma härliga orange garn som dina för det var slut i din koffert :-)

    SvaraRadera
  8. En riktigt God Jul till dej också!

    Ta det lugnt på vägarna och njut av sköna dagar ihop med familjen!

    SvaraRadera
  9. God jul och gott nytt år! Ha det så gott med barnbarnsmys! :-)
    /Blenda

    SvaraRadera
  10. God Jul och njut av ditt söta barnbarn!

    SvaraRadera
  11. Önskar dig också en God Jul, njut nu med lille Sven!

    SvaraRadera
  12. GOD JUL Koftan!!
    Hoppas att ni får en härlig helg tillsammans och krama den där lille Sven riktigt mycket!!

    SvaraRadera
  13. Du hr helt ret jeg har købt hus i Sverige, og jeg er så glad :0) god jul.

    SvaraRadera
  14. En riktigt God Jul till Er från oss! Kram!

    SvaraRadera
  15. God jul i efterskott och ett stort tack för all inspiration

    SvaraRadera
  16. God jul och god fortsättning!!

    SvaraRadera
  17. God fortsättning härliga kvinna! Jag hoppas att ni fick härliga dagar hos Sven.
    /Kram

    SvaraRadera
  18. Önskar dig också en god jul men nu är det liksom lite för sent. Men hoppas du hade en sådan.

    SvaraRadera
  19. God jul på dig och ett Gott nytt stickår

    SvaraRadera