Lite för mycket att äta, särskilt sötsaker. Och så jag köpte mer, för omslagspapprens skull.Alldeles nära där lille Sven bor finns en rysk delikatessaffär med mycket spännande att köpa. Vi hamnade mitt i handel med torkade gäddor, rökta julkarpar, smetana och björksav på petflaska.
Jag fastnade för de vackra karamellerna. Syrliga fruktkarameller med nypon eller hallon fyllning, vackra chokladbitar (lite som kexchoklad) med björnar, söta kossor, svalor och blommor.För mig blir de ett litet äventyr, "undrar vad det är i den här känsla". Här en verklig ryss, en trojka på blankt papper. För visst är det fint med vackra karameller!
med hej fr. Tant Kofta
Vad fina! Jag får en känsla av gamla tider...
SvaraRadera/God fortsättning!
Urläckra små godisbitar, jag förstår att du fastnade för dem!
SvaraRaderaFärgkombinationerna är fina på dem, kanske döpa en tröja eller en sjal efter godisbiten.
Underbart, hoppas ni haft det gott!
SvaraRaderaJa, många godisbitar har det blivit i jul...
SvaraRaderaSåna fina som du hittade kan man ju inte motstå!
God fortsättning!
Så läckra godispapper!
SvaraRaderaKram Birgit
Hoppas de smakade lika gott som de såg ut. Vackra papper!
SvaraRaderaJa, de var vackra! JAg kan också gå igång på sådana där blandningar av färger.
SvaraRaderaHåller helt med! Jag har en liten hög med sparade karmellpapper som kanske kommer till användning någon gång bara för att de är så fina och glada.
SvaraRaderaEn anledning att köpa godis så god som någon! :)
SvaraRaderasuperfina! :)
SvaraRaderaGOTT NYTT ÅR!!!
SvaraRaderaGott Nytt År önskar Höstanemon!
SvaraRaderaJa, rysk godis är så gott, min man äter dem bara på en kväll.
SvaraRaderaSååå vackra!!!
SvaraRaderaVad heter affären och var ligger den?
Undrar eva, som också samlar på godispapper.