Den blev nog lite stor men går ner över öron och panna så bra. Mönstret är gammalt och hämtat här

Här stickat den i ett garn som består av en blandning av Merinoull 70% och silke 30% sträckningen är 400 meter på 100gram. Stickor 2,5 till kanten och 3,25 (eftersom jag inte hade någon ledig 3:a). Garnåtgång ca 30 gram.
Med hej fr. Tant Kofta

Så fin han är, Sven i sin nya mössa! :)
SvaraRaderaFår passa på att tacka för mönstertipset! Det är nedsparat nu och kvar är att få tummen ur och sticka en till min skrutt här hemma - som vårbarn efter två höstbarn så passar vissa plagg vid alldeles fel säsong...
Tack för länken! Har letat efter mönstret till en gammaldags sån här luva ett tag.
SvaraRaderaVad söt han är Sven, gillar verkligen den sista jäsp-bilden :)
tack för mönstret! Ska bli "gammel-moster" i dagarna så det passade bra. Fick dessutom tips om din härliga blogg i går å har redan varit inne tre ggr ; )//Lena
SvaraRaderaSå fin man kan vara och så trött man kan bli på alla dessa fotografer! :)
SvaraRaderaSicken fin mössa, och sicken söt Sven!
SvaraRadera/Caroline
Lille Sven är allt en sötnos. Säkert skönt med mössan!
SvaraRaderaHan är så söt!!!
SvaraRaderaÅh hvor er han sød :0)
SvaraRaderaSå söt han är i sin nya mössa!
SvaraRaderaKram Birgit
så söt både pojke och mössa
SvaraRaderaVilken liten karamell! Och gäspbilden är hur härlig som helst...
SvaraRaderaOh, vilken sötnos!
SvaraRaderaEtt bedårande barn
SvaraRadera