söndag 19 februari 2012

På en tur med mina koffertar...

I det här fina lilla huset håller Munkedals hemslöjdförening till.
 Jag var där idag med mina koffertar, så trivsamt och huset fullt. God fika, trevliga människor och en sprakande  gjutjärnskamin som gick mellan golv och tak.
Det är ett litet äventyr att packa väskorna, hur mycket får plats?
 Har nu åter satt igång att färga, har nu en kamrat som är "med och drar i trådarna" när jag skall binda om eller göra fina "kringlor".
med hej fr. Tant Kofta

7 kommentarer:

  1. Har du något garn till försäljning?

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig liten hjälpreda! :) Och så söt... Jag är övertygad om att koffertinnehållet är härligt inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Monica Svedberg-Davidsson19 februari 2012 kl. 21:50

    Tack för en mycket trevlig träff idag. Fantastiska garner, mönster och trevlig samvaro - och Du är en liga trevlig bekantskap. Har redan börjat med "Raka rör" sjalen ikväll - underbar att sticka. Jag återkommer//Monica Svedberg-Davidsson i Munkedal

    SvaraRadera
  4. Du har världens gulligaste hjälpreda!!!

    SvaraRadera
  5. Så synd att jag var i Karlstad...annars hade jag kommit dit! Nu är snart min första kofta klar, har bara nederkanten kvar! Och sen är det direkt att börja med en ny!=)
    Må så jättegott!
    Kram Miriam

    SvaraRadera
  6. kan tänka mig att det blir extra fina härvor med en sån underbart söt hjälpreda

    SvaraRadera
  7. Coolt att hemslöjden får vara i ett sånt fint hus. Rar 'hjälpreda', är man så söt gör det väl inget om man mera bringar oreda...

    SvaraRadera