Min bästa Sven är här på besök och kommer att stanna en hel vecka. När jag tänker på det blir hjärtat varmt.
Det slog oss att han nästan växt i den lilla randiga koftan jag stickat av mitt handfärgade sockgarn.Och att flera av "hit och dit" mössorna passade fint. Här provar vi en liten citron samtidigt som Sven tar några hopp. Till hösten med premiär på Syfestivalen i Borås skall det äntligen bli ett "hit och dit" häfte med många olika mössor.
Det enda som kan sägas om att träna hopp med en liten unge är att detta är livet på en pinne!
Igår hade jag besök i mitt växthus och min koffert av ett gäng glada damer från Borås. De brukar träffas på stickcafé och ordnar en utflykt varje vår. Hos mig gick de en "hit och dit" mössa kurs, fikade och botaniserade i mina koffertar. Jag fick en härlig fjärilslavendel i en liten zinkhink som tack. Den står nu och doftar utanför växthuset. Lavendeldoft är en av de bästa.
Med hej och många hopp från Tant Kofta

Hvor er Svend bare en sød dreng, nyd ham :0)
SvaraRaderaMen oj vad han ser ut att ha växt! Så bra, nu blev det fler stickprojekt för mormor kan jag tro! Ha en härlig vecka!
SvaraRaderaG Mormor blir alldeles över väldigad
SvaraRaderaVad stor och söt han är
krama sven från mej
G Mormor
Hej! Så söt Sven är med sina gosiga kinder. Hälsa föräldrarna att de har en väldigt fin son!
SvaraRaderaHälsningar Höstanemon
Vilken liten goding,
SvaraRaderaSå fin gutt og veldig fin randig kofta!!!
SvaraRaderaNina
Oj så stor han blivit och så söt sen! Längtar tills jag fåt åka ner till mina små nästa vecka, förstår att du njuter för fulla drag!
SvaraRaderabarnbarn sägs ju vara livets efterrätt, ser fram emot att få en hel hög, ha det gott
SvaraRaderaJag har också hört att barnbarn är livets efterrätt. Hur som helst ser det härligt ut att ha en Sven i sin närhet. =)
SvaraRadera/Kram
En sån liten goding :) i härlig stickad kofta.
SvaraRaderaOm du gör som jag visar i beskrivningen hur man tvättar vantar och borstar dem så lovar jag att du blir nöjd. Vantarna blir så otroligt mjuka och sköna om man gör så.
Lycka till.
Annika
Och jag blev så nyfiken på vad det var för stickerskor från Borås som besökte dig:)
SvaraRaderaHälsar Lotta från Borås
PS: Kul med syfestivalen. Den måste jag läsa mera om. Och så var han väldigt söt Sven i sin tröja!
Hopp i mormors knä, tjoho så skoj!
SvaraRaderaOch så söt i citronmössa och randiga kofta!!