Nu är det tredje vintern som jag är varm och go om fötterna, inte fuktkall som tidigare. Det är tunna mohair strumpor som står för räddningen, precis lagom för ett par promenadskor.
Häromdagen kom några nya par som jag beställt HÄR. Turkosa, lila, svarta, jeansblå och vita ofärgade. I morgon skall de vita ner i ett färgbad, vi får se vad det blir för ton. Har börjat färga så smått inför vårens begivenheter. Strumporna är enkla att sköta, tvättas i maskin efter ett par dagars användning. Ullfibrer suger ju inte upp smuts så som bomull.Med hej fr. en Tant med varma tassar

Vad sköna strumporna verkar....
SvaraRaderaVarma fötter är bra för själen och hela kroppen!Ha det nu riktigt bra!
SvaraRaderaDe ser meget lækre ud, glæder mig også til at se mere farvet garn :0)
SvaraRaderaLåter som supersköna strumpor. Det ska bli kul att se vad det blir för färg på de vita.
SvaraRaderaDet där låter ju väldigt trevligt! Hur tror du att de reagerar på färgningen?
SvaraRadera