onsdag 12 november 2008

Stickförvaring


Så här gör jag för att hålla ordning på mina stickor och knappar.
Det är gamla kylskåpsburkar från 1950 talet som används, någon av dem är tom. märkt Electrolux på locket. Gillar dem skarpt, är särskilt förtjust i den svag infärgningen på några av burkarna. I fönstret står nya glasburkar från Ikea och där har jag mina rundstickor. (Har slutat med raka stickor, de tar för hårt på handlederna.)
På bordet ligger min absoluta favorithandduk. "Kökslusta" av Astrid Sampe, vävs på Klässbols linneväveri. På bilden syns också förra lördagens loppisfynd "Cocktail" från Uppsala Ekeby Ta en titt på köttbullen spetsad på en tandpetare, visst är den läcker!
Hej fr. Koftan

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Finurlig förvaring du har.

Och visst är den läcker.

Må så gott på dej.
Eva.