lördag 19 september 2009

Axelvärmare med prickruta

Förra helgen var jag hos Torprosen och som hjälpte mig att fota min axelvärmare som varit färdig ganska länge och använd av och till sen i augusti. Jag är ofta lite stel och lite kall över axlarna och då är en axelvärmare perfekt. Lagom varm och lite fin samtidigt. Den här värmaren är stickad i ett garn från Atelier Zitron. Det heter Noblesse och består av en blandning av merinoull och silke.

Garnet är vackert melerat och silket i garnet gör att värmaren får ett vackert fall. Jag har använt stickor 3.5 och garnåtgången är 150 gr.Jag kallar den för prickruta och "svajet" nertill får man med hjälp av vändningar mitt i varvet, värmaren är stickad på tvären. Jag har gjort en beskrivning till värmaren som finns i min koffert du kan också köpa en materialsats med garn i Karmas webbshop.
med hej fr. Koftan

19 kommentarer:

Elisabeth sa...

Supersnygg!

The Willow Fairy sa...

Snyggt och praktiskt. Jag gillar också axelvärmare, behövs när man sitter mkt framför datorn.

Rosenvante sa...

Vilken bra idé. Jag fryser ofta på axlarna och ryggen, så en sådan skulle passa mig väldigt bra.

fale artut sa...

Superfin färg! Och ingen dålig skapelse heller, mycket elegant!
Snyggt jobbat av både dig och Torprosen!

Mia sa...

Modellen är ju riktig fin, ett mellanting av sjal och såna där löskragar som var så moderna senast på 80-talet. Undrar om du inte startat en ny modefluga nu :)

Efwa - Medea sa...

oj vad fin den är! Synd att jag inte kan besöka syfestivalen men så är det ibland.

Å sa...

Väldigt fint mönster, oj vad jag ser fram emot syfestivalen!

Sunna sa...

Du är ju för duktig, mycket fin och andvändbar, varför kan jag inte åka till Kista morr

Mia stickar sa...

Snygg och elegant!

Madelene sa...

Jag har stickat den i grått. Jättefin blev den med en stor pärlemoknapp i grått. Vi ses på torsdag! / Karin

teresa sa...

Vackert mönster o en liten praktisk sak, ibland är sjalar för stora.

Eva sa...

mycket vacker !
Lycka till med marmeladen !

mammagumman sa...

Riktigt gullig var den. Både gammaldags och ny. Fin! Kram Anna

Mia sa...

Den var supercool!

Anonym sa...

Men för oss som bor väldigt lång bort från Borås då? När ska vi få lyckan att komma över beskrivningen? Kan du inte göra som med koftmönstret? Jag är säker på att suceén är given!

Hälsningar
Ann-Sofi

Madelens Blogg sa...

jättefin

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Tack för komplimangerna.
Jag pöser som en munk.
Hej fr. Koftan

Kristina sa...

Åh, vad snygg den är! Prickrutorna är helläckra! Gud vad mycket fint det kommer att finnas med på syfestivalen kring dig!

Helena sa...

Verkligen snygg och välgjord!