tisdag 1 september 2009

Slutspurt och vardagslyx

Om jag ligger i ikväll blir min "himmelska kofta" färdigstickad. Nu ligger det bara några nystan kvar i korgen. Då jag startade var det 24 st. Allt kommer att gå åt förutom ett nystan med mycket vitt i som inte passar nere i kanten. Den får hänga med i något annat.Det blir en rikitg glädjekofta, färgerna sjunger då man tittar på den. Den ska sen med till Syfestivalen i Borås.
Jag stickar nya prover inför dagarna i Borås då jag kommer att visa hur man kan sticka en uppifrån och ner kofta. Till proverna ska jag använda Heavens hand, ett väldigt passande namn tycker jag. Igår slog jag till och köpte nya rundstickor Knitpro de luxe set i metall. Har tidigare funderat på de i trä, men mitt estetiska sinne blir stört av de spräckliga stickorna. Det är garnet som ska tala när man stickar.
Tycker Koftan

15 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jisses vad du ligger i. Den blir säkert underbar.Lycka till

fale artut sa...

Klart att du ska ha såna stickor!
Fast jag är förtjust i de spräckliga också....
Heja på, Tant Kofta, det blir nog kanonbra med mässan!

The Willow Fairy sa...

Har inte varken sett eller provat deras metallstickor. Du får skriva en liten utvärdering när du provat dem lite.

Jag hoppas att jag kommer iväg till borås och syfestivalen och jag hoppas att min kofta är klar då. Bra att ha ett mål. Kanske man kan hitta roliga knappar där...

Humlan sa...

Koftan är så fin, garnfärgen är verkligen underbar!

Jag är frestad att testa ditt koftmönster, synd att jag inte kan komma till syfestivalen och få se dina koftor live.

Mia stickar sa...

Vad duktig du är du måste vara en riktig sprintstickare! Är ju inte nes klar med min första!

gletting sa...

Dette blir fint. Jeg er enig med deg når det gjelder de pinnene, de er litt forstyrrende.
Hilsen Grete

knitbyme sa...

Vilken fin kofta det blir. Nästan som boucle. Ser fram mot att få se dig IRL.Fniss

Kristina sa...

Jag förstår att det är fullt ös nu innan mässan, men du slår väl knock-out på besökarna med koftan! Jag visste inte att sådana rundstickor fanns i metall! Vad bra!

AnJa sa...

Den koftan blir myyyysig. Ta många bilder på mässan så att vi som bor i rätt :-) del av landet kan gotta oss lite i vad vi missade!

annas alster sa...

Håller med om att knit pro är rätt så fula. men skön! Hoppas du kommer trivas med dina i metall!

Stickeri sa...

KnitPro i metall verkar ju fiffigt. Jag klarar inte riktigt trästickor. Inte ens de lackade, även om dom kan gå hyfsat ibland. Så därför har jag inte köpt några knitpro, men det kanske jag kan göra nu...

Jättevacker kofta!!

Katrin sa...

Vacker färg på koftan. Jag planerar att besöka symässan så vi kanske syns.

Å sa...

Himmelska koftan blir superfin! Jag har gått o lurat på en uppifrån och ner kofta ett tag nu så jag ser så fram emot att få se att live i Borås.

Anonym sa...

Knitpro stickorna i metall är super! Om man stickar fast och fort, vilket jag gör. Sedan jag köpte dom har jag inte använt några andra. Jag hoppas du kommer att uppskatta dom lika mycket som jag, dom är ju inte gratis direkt.

Sticka på!
Hälsningar
Ann-Sofi

Maritas Maskor sa...

Var hittar man Knitpro i metall?
Har du köpt i butik eller på nätet?