måndag 8 november 2010

Syfestival och vilken tur......

Att det finns kvinnor som förbereder sig på kallt väder och köper på sig garn till varma sockor och mössor, så ingen behöver frysa ifall vi får en bister vinter.Här står en rad med damer som tar sitt ansvar! Jag bangade ur och gjorde det inte i den omfattning som jag brukar (har redan ett beredskapslager som skulle kunna ekipera hela bygden om det blir kris) Det blev bara en vacker bok och några stiliga saxar för min del.
För mig var behållningen av mässan de roliga och trevliga möten jag gjorde under dagen. Att få träffa Sunna, Marita och Helene och många fler IRL är väldigt uppiggande. Det rådde en sjudande aktivitet runt STICKAS bord, ni är väl med?
med hej fr. Tant Kofta

2 kommentarer:

annas alster sa...

Tänka sig att jag såg dig medans jag blev inspirerad att sticka vantar efter eget mönster, det var precis som en bild av dig som kom vandrande. Tänkte att om jag såg dig igen så skulle jag säga hej, men det gjorde jag aldrig... :(

Stickeri sa...

Det var kul att träffa dig också. Och bara för att jag sa att sonen aldrig använt sin fina huva-kofta så har han nu släpat fram den, och använt den hela veckan... Det behövde tydligen bara bli tillräckligt kallt ute.