söndag 29 maj 2011

Lite dagen efter...

Det regnar och har varit grått hela dagen idag. Här tagit det lugnt och till och med sovit middag, det är lite dagen efter. Igår var det sista dagen för öppen koffert i maj. En liten test som varit så rolig! Så roligt att så många kommit! Det blir vid fler tillfällen, kanske några dagar under sommaren. Om någon långväga läsare ändå skall med familjen till Göteborg. Det tar 40 minuter att åka från Göteborg och ut till lilla Romelanda där mina koffertar och mitt växthus finns. Till helgen som kommer planerar jag detta och lägger sen ut "öppenkoffert tider" här på bloggen. Du kan också maila och fråga, så kan jag öppna just för dig om du vill. Nu är mina citroner igång igen efter att flyttats upp från vinternästet i källaren. Blommorna har börjat att slå ut.
De doftar starkt och sött, lite som den doftande bomullstussen jag fick i mitt öra då jag var på resa till Indien och besökte en hinduiskt tempel.
Om man vill njuta lite extra är det inte dumt att sätta sig under trädet och sniffa in små söta puffar lite vartefter.
Av en tillfällighet passerade jag Netto i Backa i slutet av förra veckan. (Det var trångt i trafiken och jag tog en genväg för att slippa kö.) Lite småhungrig stannade jag för att köpa några frukter. I entrén fanns olivträd, vinstockar och citrusplanttor till salu. Alla lite tufsiga pga. dålig skötsel. Där stod en "Chinotto", en sort jag önskat mig länge!
Nu står det i regnet och tar upp sig och vilket fynd för mig, 98 kronor!
med hej fr. Tant Kofta
ps. lägg märke till att Sigge inte sitter på sitt trappsteg då det regnar, då håller han kollen uppe under tak i stället så han inte blir blöt i baken ds.

4 kommentarer:

Kristina sa...

Smart av Sigge! Och jag håller med dig om att det var ett fynd!

Unknown sa...

Sigge är smart. Min Takko rusar rakt ut i regnet. Spännande med citronträd. Det har jag aldrig provat. Kanske är svårt här i Småland. Skulle gärna komma på öppen koffert om det passar i sommar.

Anna sa...

Hej vad kul, ska bli roligt att komma åter till dig. Jag är nybliven djurmormor (första gången för mig), vår katt fick kattungar idag.

Karinas inspiration sa...

Så fina citronträd du har....
och härligt att kunna sitta under citronträd hemma i Sverige:)
Djur är kloka och vet hur de ska undvika regn!