måndag 29 augusti 2011

Stekt ägg och packade koffertar

Idag var jag i trädgårdsbutiken och köpte lite ny jord till mina citroner. På vägen mot jordpåsarna passerade jag krukväxthyllorna. Där var det mest tråkiga blommor (enligt min smak), skrikiga höstglöd och spretiga tuppkammar (Celosia) men så fick jag syn på en hylla med stekta ägg. För det var det jag tänkte på när jag fick se dem.
Och eftersom jag känner en som är väldigt förtjust i stekta ägg köpte jag en begonia som har namnet "Sunny side up". (När min man jag och jag talar om vilken mat vi verkligen inte skulle kunna avstå ifrån är det bröd för min del och ägg för hans.)
Nu är ett par koffertar packade inför mötet med Lapphexorna på torsdag. Sjalgarn "Filisilk" i den "lilla svarta"
Och sockgarn i den vita 60 tals väskan i galon.
Med hej fr. Tant Kofta

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart innehåll i härliga väskor. Bilder man blir glad av.
Lisalotta

Elin sa...

Så otroligt vackra garner! Bodde jag närmare skulle jag definitivt besöka en öppen koffert :-)

Mia stickar sa...

Jag blir helt tagen av begonian, oj så fin! Men garnerna är inte dumma dom heller! :)

Myggan sa...

Kul blomma!
Häxorna kommer säkert att tömma dina koffertar.
/Anna

nitsirk sa...

Det ser helt underbart härligt ut med alla färgglada garner i dina koffertar!

gletting sa...

Å du store all verden, for en vakker koffert! Jeg kjenner at det rasler i strikkepinnene og fingrene klør etter å begynne å strikke når jeg ser alt dette fine!