söndag 29 januari 2012

Livet på en pinne..

Det har varit tyst på bloggen ett tag, och här ser ni orsaken.
Vi har haft besök av Sven och hans mamma sen förra helgen och till den här kom även hans pappa. Igår kväll blev vi sittande på verandan hela kvällen Sven och jag. Vi satt inslagna i en hemstickad filt,  jag lyssnade på radio och Sven sov (även jag av och till), livet stod stilla och allt var fint.    
Det är en gåva att få sitta med en varm unge och höra snuset och känna babydoften som kommer i små pustar.
med hälsningar från Tant Kofta

24 kommentarer:

mormor sa...

SÅ GOTT!Jag vet- jag har turen att fått sex såna små godingar o en till väntas i april.
Inte mycket annat -är så viktigt :)
hälsningar Monika

maja sa...

det finaste som finns är små barn som ligger så rofyllt i famnen.

Cecilia sa...

Men åh, så fint!
Nästan så att jag blev lite lugn i själen bara av bilden på er två...

Rosenvante sa...

Det är grädden på moset eller hur? Hur underbart mysigt som helst och man vet minsann att uppskatta det nu när man vet hur fort tiden gick med sina egna barn. Passa på o njut så mycket du bara kan.
Grattis måste jag ju önska dig också.
Kram

miastick sa...

Åh så mysigt, jag börjar nästan gråta :) Grattis!

Efwa - Medea sa...

Det ser alldeles, alldeles underbart ut!!

Maritas Maskor sa...

Åh så härligt! Och fint att du verkligen tar dig tiden att bara vara med honom :) Det går ju så fort och vips är de stora , småpluttarna.
Vilken gallig bild på hakan och kinderna! De är så runda och goa!

metamorphosis sa...

Åh, de är så fina de där stunderna... <3

Christel Wijk sa...

Grattis till en påg. Så härligt det ser ut. Snusa bebis, finns det nåt bättre. Ha det gott. /Christel

Höstanemon sa...

Hej!
Åh, så fina bilder! Och det är så sant - det finns inget, inget som doftar så gott som de små.
Ha det så bra!
Hälsningar
Höstanemon

Ann sa...

Åh, så dejligt!
Det finns inget bätre!

fale artut sa...

Det ser verkligen Fale Artut ut! Stunder som värmen länge!

Eva S sa...

Så härliga bilder!

Yoko sa...

åh!

Torprosen sa...

MMmmmmm.. finns ingen godare parfym än babydoft. Det ser väldigt gott ut där ni sitter och har det skönt du och Sven. Kram Torpis

Pärlmudden sa...

Åh, det ser verkligen mysigt ut! Passa på och njut!
Kram Pärlmudden

liene sa...

Det gör du rätt!
Man kan inte säkert få för mycket av den Lilla skapelse,njut så mycket du kan!
Kram!
Liene

Anonym sa...

Så söt!!!
Hälsningar Kati

Anonym sa...

Vacker mormor och underskön Sven, gosa på... Lena

Mia stickar sa...

Å så fint ni verkar ha det! Längtar till jag får hålla i mina två småtroll!

Britt sa...

Njut av tillvaron. De är så goa.Stickar just nu "dina" tomtebovantar. Tack för ett fint mönster.

Susilull sa...

Åh, så mysigt!! Kan man ha det bättre?!

Scylla sa...

Så fint! Det ser verkligen skönt och fridfullt ut. Och Sven är ett så fint namn.

Eva i Stäket sa...

Åh så mysigt!!