söndag 6 maj 2012

Gult är fult

När jag var barn gillade jag gult bäst och tänkte ofta "så dumt att man säger gult är fult, det stämmer ju inte. Sen har gult blivit den färg jag väljer sist, vet inte varför men så är det. Men när det gäller färgning är det ett pigment jag använder i mängder. Till den rätta gröna är det lite, lite blått och massor av gult. Samma sak är det med apelsintonerna, mycket gult och lite rött.
 Men när solen lyser i en maskros är gult den bästa färgen!
 I går var det öppen koffert, full fart hela dagen och så många trevliga människor som fikade i växthuset.
Här sitter Annuska och stickar på sin kofta och Paulina maskar av sin sjal "3 räta och en avig".
med hej fr. Tant Kofta

6 kommentarer:

MalinSj sa...

Det ser hur trevligt ut som helst. Synd att du ligger med dina fina garner på fel sida av vårt land. Men våren verkar ha kommit lite tidigare i Kungälv än i norra delen av Stockholm. Lycka till med dina garner. //MalinSj

Stickeri Stickera sa...

Tack för ett par supermysiga timmar. Det var inte meningen att snylta tid på din kurs, men jag är jätte tacksam att jag fick en bit garn till av dig. I och för sig hade jag ju kunnat repa upp ett par varv, men nu blev den alldeles jättebra! Ska bara fästa trådar och blöta/ hänga den.
Hälsn. Paulina

Mia stickar sa...

Så trevligt ni verkar ha det!

Sanne sa...

Ser jättemysig ut, synd att man bor så långt ifrån.

Anonym sa...

Vilken tur att man bor hyfsat nära! Tack för mysiga timmar med goda bullar dessutom!
/Kristina

knitbyme sa...

Även maken var nöjd med en stunds vackra(garn)färger omkring sig o Kerstin i knät. tack!