tisdag 3 juli 2012

Nu blommar rosenhuset

För ett antal år sen byggde vi ett rosenhus, en träskelett av lärk med några enkla slanor av hassel inflätade. Det var ett äventyr att bygga det, jag gjorde en ritning och min rara man sågade, mätte och snickrade. Allt gick vägen tills vi kom till taket, att få till det bra var inte så lätt. Med svindel och ett tydligt svaj i bygget försökte jag hålla det nyss inoljade virket som skulle bli tak på plats tills det var fastsatt med skruvdragaren. En liten familjekris som till sist gick vägen.  
Jag har missskött min trädgård de sista åren, det är igenvuxet och hemskt men rosenhuset har på egen hand nu blivit ett rosenhus. Det är två plantor av Rosa Helena "Lykkefynd" som står för prakten.
Det är inte fel att sitta där och dricka lite kaffe fina dagar. Om du kommer hit på lördag när jag har öppen koffert kan du prova om du har lust.
med hej fr. Tant Kofta

9 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Ååh vilket vackert rosenhus. Jag sparar en bild för framtida byggen vid huset på landet. Helt ljuvligt!!

Myggan sa...

Helt undebart! Perfekr litet hus att njuta ett glas rosé i, om du frågar mig.
Hoppas du får många gäster på lördag.
/Anna

Blenda sa...

Åh, så fint!

Unknown sa...

Vilket fint rosenhus! Tror jag ska göra om min rosenportal till ett rosenhus.

Sockan o Vanten sa...

Så mysigt - en riktig heredlig rosenberså! Kommer gärna på lördag, är det kontakt betalning som gäller? Må gott//Ulrika

Annette sa...

Fint och gott doftar det väl också!
Hadde gärna kommit om jag kunde.Ha det bra Annette

Heimlaga sa...

Fantastiskt!

frisky frog sa...

Som om det vore tagit från en saga... Ljuvligt!

Cecilia sa...

Sarah i vår syjunta (och blogg) kommer till din öppna koffert i helgen tillsammans med sin 90-åriga mormor som är i full garnverksamhet. Din trädgård och koffert är ett verkligt lockande koncept!