torsdag 29 november 2012

Runda katter

Nu har jag flera stickningar på gång som skall bli mjuka ulldjur efter en tvätt i maskinen. "Vad kan man göra av en cirkel?" tänkte jag och kom fram till att en tjock katt skulle kunna passa. Kanske för att jag har två tjockiskatter och så är cirklar - prickar så fint. 
 Varje gång jag tar fram kameran får jag sällskap, lägg märke till Doris svans som hon lagt upp mitt i arrangemanget. Stickar med vitt och brunt ullgarn från Värmländska skogsfår, börjar i mitten och stickar utåt. De små är huvudrundlar och den vita magen. Sen återstår ben, svans, öron och en randig rygg.
När jag visade skissen för min man såg han genast sambandet mellan den och den reklamfilm jag gillar bäst just nu. Hur kan man komma på något så dumt och så värmande roligt i det grå höstmörkret?!
Med hej fr. Tant Kofta

4 kommentarer:

Löpmaskan sa...

Då har vi samma humor - jag älskar också den där, trots avsaknad av egna katter ;-)

Mia stickar sa...

JA här är en till som gillar den! Saknar min birma! Ska bli kul att se dina stickade katter Själv har jag bara min gammla kattjej Nasse som är liten och späd att ha till modell

Anonym sa...

Trevlig 1:a advent!

Anonym sa...

Sorry men jag förstår inte denna humor???
Tycker ni katterna ser glada ut? Nej just det, snarare väldigt skrämda!!!
Att behandla en katt så där tycker jag är djurplågeri!