lördag 13 april 2013

Nytt knappäventyr....

Nu har vi varit ute på ett nytt knappäventyr igen PetraO och jag. Förra gången var vi i djupa granskogen, letade och fann. Nu for vi till ett område med lövskog, nära havet. 
Söker alltid efter fina, gärna gamla knappar. Här är en originallåda med tjeckiska glasknappar, i knytningen sitter knappen som ligger i lådan! 
 Nu återstår att fundera ut hur vi skall få ut knapparna utan att skada den fina kartongen.
De här vet jag exakt ålder på, klicka upp bilden så ser du att det står 6/2 -58 på lådorna i mitten.
Och öppnar man på locket så ser det ut så här.
Nu skall jag åka på garnmässa och se om där finns något fint jag vill ta hem till min koffert.
Knappeliknapp och hej fr. Tant Kofta

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka knappfynd du gör! Så läckert men förpackningarna kvar!
Miastickar

Anonym sa...

Vilka skatter, duktiga Du!

Skarvtjärns Greta sa...

Såå underbart. Knappar gör så att säga hela grejen

Heimlaga sa...

Äntligen en människa som är mer knapptokig än jag! Fast du skall väl HA dom till något, sälja och så... Kika gärna under min sidorubrik knappar så ser du att vi är fler som är lite knäppa...

Anelma handarbetar sa...

Vilka skatter!

Knapp på dig.


Kram Birgit

Maria sa...

Gu, vilka härligheter! Både lådorna och knapparna. Sitter här och blir nästan lite upphetsad!! =)