fredag 21 juni 2013

Trevlig midsommar

I natt har jag fått vara med och delta i det mirakel som sker varje gång när nytt liv föds. Min lilla Doriskatt fick tre små ungar och allt gick fint. 
Under eftermiddagen igår började Doris ängsligt följa mig och gillade inte att jag gick ut. Vid 22tiden gick vi upp i vårt sovrum och där satt jag sen intill en låda som tidigare varit brevsorteringslåda på Posten och klappade Doris som absolut inte ville vara ensam. Den fina korg jag beställt kommer först på måndag, ungarna kom lite tidigare än vi beräknat.
När klockan passerat midnatt och det var midsommarafton kom första ungen. En liten gräddgul unge, så kom två ungar till med en timmes mellanrum. Nummer två lite större med längre päls i samma ton som en rollokola. 3:an är fläckig i rött och vitt med rött huvud och med fin vit bläs. Ungarna är en korsning mellan Exotic (korthårig perser) och Klassisk Chinchilla perser (lång vit päls med svarta toppar och gröna ögon) för att få ett lite mer naturligt kattutseende med tydlig nos och ögonen placerade i en triangel i förhållande till nosen. Det ser ut att bli så, små stillsamma lite luddiga troll helt enkelt.
Ha en fin midsommar!
Med hej fr. Tant Kofta

14 kommentarer:

Tulles mamma sa...

Åh vilken härlig och söt start på midsommarafton!

maja sa...

mysigt, hon ser nöjd ut mamman :)

Efwa - Medea sa...

Ååh vilka gulliga kattungar!

frisky frog sa...

Vad säger man? Grattis! De ser ljuvliga ut och mamma Doris verkar vara väääldigt nöjd.
Vi har också ny "bebis". 12 veckor gammal Rozzi anlände igår kväll.
/Trevlig midsommar!

Laila sa...

Skönt att få läsa glada kattnyheter, och vilja sötnosar sen! Mamma Doris ser så go ut. Själv tillbringar jag midsommarafton med kattvak av det tråkigare slaget. Mitt lakristroll mår inte bra och risken känns överhängande stor att han inte klarar det...

Stickmor sa...

Vilka söta små bäbisar och fin mamma också!
Ha en fortsatt trevlig midsommar!

Sanna T Sköld sa...

Vilka underbara små kattungar. Doris ser rätt nöjd ut också.
Trevlig midsommar på dig och Doris!!!

Cecilia sa...

Ett sådant underverk det är!

LeKaQuilt sa...

Gratulerer til mamman og velkommen til verden til de søte små. Jeg elsker exotic :o)))

Futu sa...

gulligt

Anna Martina sa...

Så härligt Lotta, duktiga Doris! Önskar så mycket att jag kunde ha en katt, men det går tyvärr inte nu :(

Torprosen sa...

Duktiga Doris, jag kommer upp en kväll och inspekterar godingarna! Kram Susanne

Manduzana stickar sa...

Men åh, helt magiskt!

Anonym sa...

Så söta! /Annika