torsdag 26 december 2013

Mossgrönt…..

Under våren skall jag visa bilder och berätta om färgning och färger vid ett par tillfällen. Först under Fårfesten i Kil som äger rum första helgen i mars och sedan på Vuxenskolan i Borås Stickevent den 9 mars. Inför detta förbereder jag mig genom att fotografera färger jag tycker om.
 När jag färgar jobbar jag ofta med älsklingsfärger, både mina och andras. Färger är ofta knutna till känslor och upplevelser. En särskilt vacker färg man minns från sin barndom, ett minne från en resa eller så röd som den rödaste rosen.
 En av mina finaste färger är mossgrönt och jag gillar den särskilt bra om vintern när gräs, blad och löv är vissna och borta.
 Då får den mossgröna färgen ett större utrymme och blir extra fin ihop med de bruna och grå toner som framträder när växtligheten sover.
För ett par år sen stickade jag ett kamerafodral som jag sen färgade i mossgrönt. Vilka är dina favoriter? Om du har Instagram vore det roligt om du fotar färger som du gillar extra mycket och sen taggar dem #finastefärgen på så vis hittar jag många fina färger att färga.
God fortsättning på helgen hälsar Tant Kofta

4 kommentarer:

Josephine G sa...

Hej! Kul att du ska komma till fårfesten i Kil! :) Undrar om du även kommer sälja garn då? I så fall har du i alla fall en kund ;)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Josephine C: Jag är även med som utställare på Fårfesten så det finns garn att köpa. Så även i Borås.

Cia sa...

Hejsan! Kan man köpa garn av dig över nätet? Hur i sådana fall? Jag gillar verkligen färgerna på dina garner och skulle älska att få använda dem!

Agneta sa...

Härliga gröna färger! Mossa är alltid vackert!
Du har en award att hämta i min blogg.