lördag 19 juli 2014

Större garnbod

Vid flera tillfällen har det varit kö in i boden och garnet har hotat att spränga väggarna. Så den 7 juni när vi stängt för Öppenkoffert satte vi sågen i bodväggen och utökade ytan till det dubbla. Ved och mopedbod fick stryka på foten och nu är nästan hela vikt till garn. 
 Förutom koffertar med garn finns nu fina garnhyllor. Det känns så kul att kunna visa det jag har att erbjuda, det som förut låg nedpackat i lådor och resväskor.
 Vi har också fixat till ett knappväljarhörn, här finns över 900 knappar att välja mellan. Dessutom snitsiga spottar med bra ljus.
 Här är kassahörnet med pärlor, mönster och annat smått.
Jag har öppen koffert 2:a lördagen i varje månad och 11kaffe med öppen koffert var 4:e tisdagen.
Öppen koffert 2:a lördagen 10-14 : 
9 augusti, 13 september, 11oktober och 15 november.
11kaffe med öppen koffert 4:e tisdagen 11-18 :
 22 juli, 26 augusti, 23 september och 21 oktober
Välkommen om du har lust och möjlighet!
Med hej fr. Tant Kofta
Hitta: Åk från Kungälv norrut på västra sidan Göta älv mot Lilla Edet. Efter en mil sväng vänster  vid rödgul skylt  och Busshållplats Valler 2, Åk 1,5 km och sväng sen av till Tant Kofta. Gps. Valler 340 Romelanda.

17 kommentarer:

Kristin sa...

Så fantastiskt fint! Finns det möjlighet att beställa garn från dig?

miastick sa...

Fantastiskt vilket jobb ni lagt ner!
Det är verkligen otroligt fint, det finns ju allt man kan önska sig av en garnbutik plus att miljön är så himla mysig.

Iréne JB sa...

Verkligen fint och inspirerande. Någon gång har jag bestämt att jag ska komma ner till dej. Ska till Göteborg i början av augusti, så jag verkar missa öppettillfällena :(
Får planera en tur med bara ett besök hos dej inbokat.

Kerstin sa...

Verkligen jättefint och inbjudande!

AlpakkaAnna sa...

Det blev otroligt snyggt! Härligt för dig att ha fått din garnbod så fin och inbjudande <3

Quiltstickan sa...

Vilken fin affär du har, ska bli jättetrevligt att komma ner igen :). Fast jag hoppas på återbud så jag får en plats på garnfesten:). Tjatmoster är jag:)

Lena sa...

Så fint och vad inspirerande det ser ut. Tyvärr bor jag för långt ifrån för att göra ett besök. Men vem vet rätt så det är händer det...

Vickan-Pickan sa...

Så fantastiskt fint. Ser fram emot när Albert blivit så stor att han (och jag) fixar en så lång utflykt.

Milla sa...

Du har så fint! och så mycket fint garn mm.Jag hoppas jag får möjlighet att besöka dig någon gång. Hälsningar Camilla

frisky frog sa...

Vad fint du har gjort det! Det ska bli kul att få se det nya så småningom.
/kram

Annika sa...

Så mysigt! :)

med nål och tråd sa...

Det är så härligt att se hur bra det går för ditt lilla företag. Och fint har du fått det i lokalen

Myggan sa...

Det ser verkligen superfint ut! Jag ser fram emot att få "botanisera" runt i butiken så småningom.
/Anna

mulliga m sa...

Så fint! Man kanske ska ta sig en liten tur dit.

to vrange sa...

Så utrolig fint! Nesten så man burde ta seg en Sverigetur. :)

Birgitta S. Öhman sa...

Ojoj, vad fint du har fått. Synd att du bor så långt från mej ;)

Anneli sa...

Oj så jag önskar att jag bodde närmare. Det ser ut att vara ett alldeles ljuvligt garnparadis!

/Garnfröken