onsdag 29 mars 2017

Vilken sommarvecka!

Första veckan i augusti tillbringar jag på Gotland med värsta bästa gänget!
Det skall bli så spännande!
Här är en direktlänk till anmälan och mer info.
 Läs mer om kurserna här och klicka gärna på länken för att läsa om ledaren.

FÄRGA GARN OCH FIBRER med Erik Torstensson - Man of wool
Vi lär oss använda de syntetiska färgerna för att färga ull, silke och nylon. Prova olika sätt att mönstra eller måla på dina garner. För den som spinner finns även möjligheten att färga sina fibrer och göra egna färg- och materialblandningar. 

PROVA PÅ ATT SPINNA med Erik Torstensson - Man of wool
För dig som är nyfiken på hur garn blir till och kanske funderar på att börja spinna eget. Vad är bra att tänka på när du köper en rock eller slända, och vilken ull passar till vilka garner?
Vi spinner på rock och slända och provar olika sätt att tvinna våra garner. 



SPINNA FÖR ATT STICKA med Monica Hellberg
Vad är det för skillnad på kamgarn och kardgarn? Hur bereder man dem, hur spinner man dem och vilken ull ska man föredra? Hur ska man veta om man ska arbeta med 2-trådigt eller 3-trådigt garn? Vi övar på teknikerna (korta drag samt långdrag) och kikar på vilka olikheter de ger i stickat. Vi ser över din spinnteknik för att vässa den ytterligare.

AVANCERAD SPINNING med Monica Hellberg
Vad är egentligen bouclé, kabeltvinnat och crepegarn? Hur spinner/tvinnar man dem? Du får tips och trix för att lyckas med dem och vi ser också över din spinnteknik för att vässa den ytterligare. Vi arbetar med några olika avancerade tekniker där det ingår att tvinna flera gånger för ett speciellt garn. Beroende på vad vi använder för färger och material, kan garnets utséende varieras på många sätt med samma teknik.

SPINN MED FÄRG med Stefan Moberg
Som spinnare kan vi arbeta med färg på olika sätt. Vi kan färga ullen innan vi spinner den eller jobba med de naturliga färgerna från fåren. Vi kan karda eller kamma ihop olika nyanser för att uppnå olika färgeffekter. Vi kan till och med blanda färgerna direkt vid spinnrocken. I den här kursen får du en introduktion i färglära och lär dig olika tekniker för att spinna med färg. Vi spinner självrandande garner där färgerna flyter in och ut i varandra i fraktalspinning och garner med distinkta partier i olika färger. Förkunskaper: Du bör kunna spinna en tråd och arbeta självständigt vid spinnrocken.

PATENTSTICKNING GRUND med Ivar Asplund
Du får lära dig grunderna i patentstickning: helpatent fram och tillbaka samt runt, både enfärgat och med två färger. Vi gör ökningar och minskningar i enfärgad helpatent, halvpatent fram och tillbaka, samt kombinerar patentstickning med rätstickade hålmönster inspirerat av den gotländska ”Källingtröjan”(se bilden på första sidan!) Förkunskaper: lägga upp och sticka vanliga räta och aviga maskor.

PATENTSTICKNING FORTSÄTTNING med Ivar Asplund
För dig som kan enfärgad patentstickning fram och tillbaka (gärna även runt). På den här kursen får du lära dig olika sätt att göra mönster i tvåfärgad patentstickning: olika mönster som skapas med ökningar och minskningar, synkoperade mönster (där man skiftar räta och aviga kolumner), tubuppläggning, samt sydd avmaskning.

STICKA HERMANNA STENGÅRDS SJAL! med Ulla Persson
Hermanna Stengård samlade in gotländska stickade föremål i början av 1900-talet.På ett foto ser vi henne med en vit sjal över axlarna (se bilden på anmälningsblanketten!). I Hermannas samling finns ett antal prover som kanske varit
inspiration till sjalen. Nu har Ulla Persson tagit fram en beskrivning med hjälp av fotot och förstoringsglas. På kursen börjar du sticka din sjal. Vi går igenom hur man stickar de olika mönstren efter diagram samt hur man kan göra om man råkar göra fel. Vi kommer även att knyta olika sorters fransar som passar till sjalar. 

STICKA EN HALSKRAGE MED EGNA MÖNSTER, med Erika Åberg
Att sticka mönster i flera färger är både utmanande och roligt! Under kursen får du skapa egna mönsterbilder med inspiration av både den gotländska naturen och traditionella mönster! Färgsätt dem, kombinera och gör dem till dina - för att prova dem stickar du en halskrage. Vi pratar om hur man kan tänka när man stickar med flera färger - både ullens naturliga och färgade accenter. Hur färger förstärker varandra och får mönstret att framträda - men också hur mönster kan kombineras för att ge en fin helhet. Vi kommer också att utforska flerfärgsstickningens tekniska detaljer och finesser. 

JAKTEN PÅ DEN FINASTE FÄRGEN med Tant kofta – Lotta Blom
Praktik varvas med föreläsning och samtal kring färg och färger. Vi jobbar med färger och hur olika vi tycker, mörkt och ljust, att utgå från en bottenfärg och lägga till den extra piffen, kulörers namn – vad kallar vi färgtonerna? Och så lite till... Ta med 20 dockor med garn – mörka, ljusa, fina, fula. Ju fler färger vi har att arbeta tillsammans med desto intressantare och roligare blir det!

Dessutom skall jag vara med och ha öppen koffert med mina garner.
Kommer du med?
med hej fr. Tant Kofta

76 kommentarer:

mai sa...

مؤسسة الصرح جروب لجميع خدمات
نقل العفش
تخزين اثاث
تنظيف المنازل
مكافحة الحشرات
جميع الخدمات المنزلية بالرياض

نقل عفش بالرياض حراج

ارقام نقل عفش بالرياض 0533356456
شركه نقل عفش بالرياض
افضل شركات نقل عفش بالرياض
افضل شركات نقل عفش بالرياض
طريقة تغليف العفش لسلامة النقل
اسعار شركات نقل العفش بالرياض
شركة نقل اثاث بالرياض رخيصه
شركات نقل وتخزين الأثاث
شركة نقل اثاث بالرياض رخيصه

ISLAMIC REFINANCING LOAN COMPANY sa...

هل تحتاج إلى قرض شرعي وصادق ومحترم وعاجل؟ ينتهي بحثك عن قرض شرعي هنا اليوم لأننا هنا لتلبية احتياجاتك المالية ، إذا تم رفض قرضك من قبل البنوك أو المؤسسات المالية لأي سبب ، فلا داعي للقلق بعد الآن بشأن مشاكلك المالية لأننا نحن الحل لمحنتك المالية ، قدمنا ​​المليارات (عملات مختلفة)) في شكل قروض تجارية لأكثر من 32000 من أصحاب الأعمال ، ونستخدم تكنولوجيا المخاطر المخصصة لدينا لتزويدك بقرض الأعمال المناسب حتى تتمكن من تنمية عملك. نقدم قروضاً من جميع الأنواع بفائدة منخفضة ومدة سداد القرض. هل لديك سوء الائتمان؟ هل تحتاج المال لدفع الفواتير؟ أو تشعر أنه من الضروري بدء عمل تجاري جديد؟ هل لديك مشروع غير مكتمل بسبب ضعف التمويل؟ هل تحتاج إلى أموال للاستثمار في أي تخصص يفيدك؟ شركة تكرير القروض الإسلامية
الهدف هو تقديم خدمات مالية احترافية ممتازة. البريد الإلكتروني: [islamicrefinancing@gmail.com]
ال WhatsApp ؛ +15716666386

الوليد احمد sa...

شركة مكافحة الحشرات بالرياض
شركة تنظيف واجهات بالرياض
شركة عزل فوم
شركة تنفيذ ايبوكسي ارضيات
عزل الخزانات
شركة عزل أسطح
شركة فحص فلل
شركة تمديد الغاز المركزي
شركة تخزين عفش بالرياض
شركة كشف تسربات المياه
شركة ترميم منازل

شركة تخزين عفش بالرياض sa...

زراعة الشعر في طرابزون

لقد حققت عمليات زراعة الشعر وعمليات التجميل نجاحًا كبيرًا ، خاصة في طرابزون ، في العديد من المراكز
 المتخصصة ومنذ ذلك الحين
وأهمها مركز جواد الطبي التركي لزراعة الشعر والجراحة التجميلية في طرابزون. كيف يعطيك أفضل النتائج بأيدي فريق طبي
متخصص.

allthing sa...

gamer9v9
الكثير من لاعبي ألعاب البلايستيشن يفضلون تلك اللعبة، وهي gamer9v9 تنزيل قراند الحياة الواقعية للجوال، فاللعبة تفصلك عن العالم الخارجي.
وتجعلك موجود بمدينة ومكان وعالم آخر داخل اللعبة، gamer9v9 تنزيل قراند الحياة الواقعية للجوال هي من ألعاب الفيديو الأكثر واقعية، وتعتبر من ألعاب الحركة.

e_helperteam sa...

شركة مكافحة الحشرات بالرياض

allthing sa...

أفضل مشاريع DeFi
تقني نت – قمنا في العديد من المناسبات بالاشارة الى أن سوق التمويل اللامركزي DeFi في العملات الرقمية هو سوق ناشئ ومحفز للعملات الرقمية بالنهوض بشكل كبير.

allthing sa...

تسليك مجاري

allthing sa...

شركة كشف تسربات المياه بالرياض

e_helperteam sa...

كود خصم امريكان ايجل
كوبون خصم امريكان ايجل
كود خصم امريكان ايجل مصر

allthing sa...

العلاج الطبيعي في التشيك

العلاج في التشيك

مصحات العلاج الطبيعي في التشيك

allthing sa...

شركة تنظيف مجالس ببيشة

allthing sa...

حقن البوتكس
حقن الفيلر في تركيا

allthing sa...

شركة عزل فوم بالرياض

e_helperteam sa...

سباك صحي الفروانية

e_helperteam sa...

on sport 2 تردد

allthing sa...

شركات كشف تسربات المياه المعتمدة

allthing sa...

شركة ترميم فلل ومنازل بالرياض

allthing sa...

لقاح جونسون آند جونسون

allthing sa...

شركة نقل اثاث

allthing sa...

شركة كشف تسربات المياه بالرياض

e_helperteam sa...

النادي الأهلي

e_helperteam sa...

موقع قدرات

e_helperteam sa...

طرق التعامل مع الأطفال

e_helperteam sa...

اسعار الموبايلات

allthing sa...

poseeg
poseeg to sell jackets

صوت العالم sa...

المعرب والمبني من الأسماء

allthing sa...

شركة نقل عفش بالرياض

allthing sa...

توكيل تكييف شارب
تنتشر توكيلات تكييف شارب فى كل المحافظات المصرية و تهدف الى خدمة عملاء شارب مما لديهم شكاوى اعطال و تحرص الشركة على تدريب أفراد توكيل صيانة شارب بما يلائم مكانة وسمعة الشركة لتقدم نفس خدمة الصيانة المقدمة من الشركة و توكيل شارب ستجد لديه كل قطع الغيار الاصلية كما تستطيع الحصول على خدمة الصيانة فى خلال 48 ساعة كحد اقصى و يمكنك التعرف على عناوين و ارقام توكيل تكييف شارب القريب منك من خلال الموقع الالكترونى للشركة و الاتصال المباشر باقرب توكيل تكييف شارب إليك كما يمكن الاتصال المباشر على رقم توكيل صيانة شارب من خلال التعرف على ارقام التوكيلات من خدمة عملاء شارب وتحرص الشركة على منح توكيلات شارب الى افضل خبراء المجال و يتم تدريب الأفراد فى المصانع الرئيسية بالشركة كما ستجد خدمة متميزة من جودة و كفاءة عالية و سرعة بالقيام بصيانة الاعطال الخاصة بأى من منتجات شارب المتعددة من قبل
تعرف على جميع وموديلات تكييفات شارب من خلال موقع توكيل تكييف شارب

allthing sa...

محمد دحلان

شركة كشف تسربات المياه بالرياض sa...

tie dyetie dye clothing set fashion

شركة تخزين عفش بالرياض sa...

عروض باث اند بودي السعودية

allthing sa...

camel corduroy shirt

allthing sa...

Learn Quran at home

allthing sa...

quran reading course

e_helperteam sa...

كيف تجعل طفلك شجاعاً

allthing sa...

تركيب مضخات الماء الكويت

allthing sa...

تسليك مجاري الكويت

allthing sa...

تعريف التسويق الالكتروني

allthing sa...

مكاتب إيجار خادمات بالشهر بالرياض

allthing sa...

تنظيف منازل بالرياض عمالة فلبينية

شركة تخزين عفش بالرياض sa...

display stands
Promotion stands

شركة تخزين عفش بالرياض sa...

تسقيط لوحات السيارة

شركة تخزين عفش بالرياض sa...

شركة كشف تسربات المياه بالرياض
undefined

allthing sa...

شركة عزل فوم بخميس مشيط

allthing sa...

سراير الاطفال

allthing sa...

احتياجات البيبي

allthing sa...

iu diet plan

allthing sa...

كود خصم نون

allthing sa...

الحقن المجهري

شركة تخزين عفش بالرياض sa...

[url=https://khalejy.com]خليجي كوم[/url]

allthing sa...

Women's Cardigans

boy sa...

I think this article is useful to everyone.
แทงบอล คู่ คี่ คืออะไร

allthing sa...

كرنفال الروايات
undefined

allkhadmt06 sa...

Easiest country to adopt from

شركة كشف تسربات المياه بالرياض sa...

شركة مكافحة حشرات بالرياض

شركة كشف تسربات المياه بالرياض sa...

عزل فوم
undefined

شركة كشف تسربات المياه بالرياض sa...

كان واخواتها

شركة كشف تسربات المياه بالرياض sa...

عقد زواج عرفي

شركة كشف تسربات المياه بالرياض sa...

تطوير الذات

allthing sa...

أشطر

allthing sa...

رسائل ماجستير كاملة

allthing sa...

How to Learn Quran for Beginners

allthing sa...

dr ali gaber

الصياد sa...

شركة تنظيف مكيفات الرياض

Janice Aliena sa...

Jag är glad att läsa bra innehåll här på bloggen... Jag heter Luna Anderson, från Lund, Sverige. Jag har en liknande situation som hände mig för några månader sedan, min manfamilj gillar inte mig, du har ett barn tillsammans men ändå ville hans familj att han skulle gifta sig med en annan kvinna som bor i samma grannskap, och även damen i fråga har redan haft en kärleksrelation med min man och hon hade gått långt för att starta en ond kärleksförtrollning för att avleda min mans uppmärksamhet från mig och vårt barn, så jag har kämpat för att överleva helt ensam de senaste 3 åren och vårt barn är bara två år gammal, jag gjorde allt för att få honom att stanna och ta hand om vårt barn tillsammans men på grund av naturen av den mörka magin har den andra kvinnan redan gjort på honom, min man att inte lyssna på mig eller vilja sätta ögonen på mig och vårt barn, så jag berättade detta för en vän och hon rådde mig att kontakta en andlig mentor och far som Dr.Oduduwa från en afrikansk nation i Sahara, jag kontaktade honom online och vi gjorde gratis konsultation online, efter det försäkrar han mig att han kan vända den onda besvärjelsen på hi m bort och då kommer min man att återgå till sina normala sinnen och återvända till mig och vårt barn, så jag gjorde allt han sa åt mig att göra och jag följde noga alla hans instruktioner att be en trollformel bön i mitt hus, och sedan han gjorde all annan andlig rening för min räkning i sitt tempel. bara två dagar efter att den onda besvärjelsen togs bort från min man fick jag ett missat samtal och ett röstmeddelande från min man som grät och bad mig om ursäkt och han sa att han kommer tillbaka för att träffa mig och vår son nästa dag, så jag var lite förvånad och jag sa ok jag kommer att vara hemma. igår kväll kom min man tillbaka hem till mig och han knäade ner och bad mig om ursäkt. Jag förlåter honom och fram till idag lever vi tillsammans som en lycklig familj och han älskar mig mer än någonsin tidigare just nu. Så det finns lösning på alla problem i livet, bara det vi inte vet kan vi få tillgång till. Idag delar jag detta mitt verkliga vittnesbörd med er om någon är här och letar efter en sådan lösning för att få tillbaka ex och kanske återställa ett trasigt äktenskap eller ett trasigt förhållande kan fixas inom två dagar. Jag rekommenderar starkt att du konsulterar Dr.Oduduwa online gratis konsultation via; https://wa.link/q5f107
(dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

اخدمنى© للخدمات المنزلية | تنظيف | مكافحة حشرات | نقل عفش sa...

افضل شركة تنظيف بحفر الباطن

الصياد sa...

مثال على الأدب العربي

مثال على القصص و الروايات

مثال على قواعد اللغة العربية

مثال على مؤلفات وكتب

الصياد sa...

Fotospiegel mieten

Mando Web sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Mando Web sa...

Mamdouh

Anonym sa...

يوجد الكثير من شركات تنظيف السيارات في المملكة العربية السعودية التي تقدم خدمات تنظيف السيارات بمختلف انواعها ولكننا نوفر لكم اليوم افضل شركة غسيل سيارات بالبخار متنقل بالرياض

Anonym sa...

إذا كانت ثلاجتك من نوع كريازي تحتاج إلى صيانة، فلا تتردد في الاتصال بـ رقم مركز صيانة ثلاجات كريازى المعتمد لدينا. نحن نوفر خدمة صيانة محترفة وموثوقة للثلاجات كريازي، بفضل فريقنا المهرة والمدرب على أعلى مستوى. اتصل بنا الآن على رقم الصيانة المخصص لنقوم بتوفير الدعم الفني اللازم وإصلاح ثلاجتك بكفاءة وسرعة عالية. تثق بخبرتنا في رقم مركز صيانة ثلاجات كريازى واحصل على أفضل النتائج.

Anonym sa...

أفضل شركة مكافحة حشرات وفئران

Anonym sa...

افضل عيادة اسنان في راس الخيمةتنضيف الأسنان

Anonym sa...

تسليك المجاري المطبخ