fredag 14 november 2008

Tröst en grå novemberdag

Idag har regnet fyllt luftrummet (om man ska citera herr Omar i Ture Sventon)
och det är orimligt tråkigt.
I det läget brukar en röst inom mig uppmana mig och säga "Nog behöver du väl lite blommor i ett sånt skitväder!" och då svarar genast "att det behöver jag verkligen, vilken bra idé!"

Överst är en liten rolig grön nåldyna med knalloranga bär, kan inte berätta något om växten eftersom den är ny för mig. Jag gillar prickigt och därför var den ett fynd.

Amaryllis är så fina, det här är bara helt vanliga röda (39.90 på Plantagen) och de står i två aladå´be formar som jag loppisfyndat. En i taget, när jag såg den andra tog hjärtat ett skutt, gillar att arrangera i par.

Årets första hyacint, doften i huset gör mig så glad.
Krukorna är gamla UE krukor jag tror de kallas "city"

Ikväll blir det glöggpremiär och så har jag gett mig den på att göra färdig en sjal som jag harvat med ett tag.
Ha det gott!

2 kommentarer:

Maria sa...

Snygga krukor är det där!! Jag samlar lite på gamla krukor, men någon sådan har jag inte lyckats få tag på...men jag tror att svärmor har...

vikevire sa...

Känner igen krukorna. Tror jag haft sådana eller ocså min mamma. Det är roligt att känna igen gamla saker man haft.