måndag 16 mars 2009

Om att leka Hannu

Nu har mina vårkrokusar (Crocus vernus) börjat att blomma och det är en härlig syn. För 20 år sen köpte jag en liten påse med lökar. De har undan för undan spritt sig. De fröar av sig både här och där i grusgången och gräsmattan ploppar de upp så här års. De växer i en rabatt framför huset och för några år sen gjorde jag om och flyttade isär lökarna och då blev det ett hav av blått
När Viola var mindre lekte vi ofta TVprogramledare. Favoriten var Gröna rum, jag var Gunnel Carlsson och Viola gjorde en mycket sevärd Hannu Sarenström.
"Titta här! Vilka blommor, jag har kommit till paradiset! Det är så vackert så jag tror jag svimmar!
Igår lekte jag också Hannu en stund, kröp omkring med kameran längs marken.
Visst är det vackert så man nästan svimmar!
Masksömmen kommer imorgon, jag var tvungen att visa mina krokusar först.
Hej fr. Koftan
Ps. Klicka på bilderna så får du se nåt extra!Ds.

12 kommentarer:

fale artut sa...

Viken vårkänsla du bjuder på! Tack!
Och Hannu är en klar favorit här! Vilken inlevelse! Ni måste ha haft väldigt roligt!

Torprosen sa...

Ja,det är väldigt vackert Koftan, och jag såg allt det lilla krypet!
Mina krokusar som jag fått av dig har bara kommit lite på väg, så jag får vänta ett tag med att leka Hannu.
Kram Torprosen

Rosenvante sa...

Vilka härliga vårbilder, jag så också den lilla insekten.

teresa sa...

Håller med.

Kristina sa...

Underbara bilder på jättefina krokusar. De är väl samma sort som jag visar, tror jag. Jag tycker de är så läckra, men min man tycker de är bleka och föredrar de förädlade mörklila, så jag försöker ha lite av varje.

Mia stickar sa...

I väntan på mina krokusar får jag njuta av dina vackra bilder!

Kristina H sa...

Jag tror jag svimmar! Tack för bilder och jag hör Hannu i mitt inre när jag läser din fina text. En gång fick jag höra och se Hannu live, det var underbaart! Vi var en hel hoper tanter som satt och njöt! Mer Hannu till folket! Nån som vet vad han gör nuförtiden? Blev ha så rik att han inte behöver jobba längre? Jag gillar honom skarp, är faktiskt inte alls ironisk nu jag lovar.

ANNEPÅLANDET sa...

Oj, så vakkert!
Jeg må nok se på bilder på nettet for å komme i vårstemning, for her er det fortsatt en meter snø i haven. Vi får nok ikke krokuser her før i juni i år...
Nyter synet av dine så lenge jeg!

The Willow Fairy sa...

Härliga bilder. Det är kul att ta riktigt nära på blommor. Den lill flugan/insektn vr bra fångad. Jag såg en liten svärm av något dansa i solen i söndags, snacka om vårkänsla

Anonym sa...

Underbara bilder ,kunde verkligen höra Hannus röst när jag läste din text. Idag såg jag den första Scillan i parken.Tyvärr har jag ingen trädgård längre och saknar det innerligt varje vår.

makiato sa...

Härligt med krokusar! Vårkänsla.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Tack för berömmet!
Jag är en stor Hannu fantast. Jag håller på manniskor som bejakar sin lust och är sig själva.
Det här är de enklaste krokus man kan ha men det enkla är ofta det fina.