lördag 15 maj 2010

Vissa dagar blir jag extra glad.

För en vecka sen fick jag ett mail som värmde mer än vanligt. Det var min kusin Helena i Finspång som skickade ett par bilder till mig. När jag öppnade dem för att titta på lilla Vera som är Helenas barnbarn kände jag igen koftan. Den har jag stickat åt Hanna, jag tror att det var 1982 och nu har Vera sin mammas kofta 28 år senare. Helena skriver att koftan fortfarande är fin och till Vera är den perfekt för ni ser väl hennes vackra röda hår. På den tiden gick jag på konstskola och höll på att lära mig att färga med kypfärger och om jag inte minns fel är det Sara Nea batikfärger i två färger (solros och cyklamen) som jag har blandat till olika nyanser. Garnet är merceriserad bomull 8/4 en perfekt barnkvalitet. Jag tänker ofta att det är för tråkigt att Finspång är så långt bort för Helena är en kreativ och rolig person som jag skulle vilja träffa mycket oftare än jag gör.
med hej fr. Koftan

13 kommentarer:

Renée sa...

Den matchade precis! Vilken urgullig unge!!!

AnJa sa...

åh vilken gullunge :-) En av mina grabbar har den hårfärgen. Det är så vackert! Tänk om man hade det själv. Snacka om hållbar kofta! Och snygg!

Nettan sa...

Finspång-där bor jag! Tröjan har helt underbara färger. Du kan verkligen passa ihop färger och som alltid blir jag glad när jag tittat på dina bilder :)

Agata sa...

Ljuvligt barn och lika ljuvlig kofta! De färgerna hade du fått till bra.

Anonym sa...

LILLA HANNA ÄR EN JÄTTEGO UNGE
TRÖJAN ÄR HUR FIN SOM HELST
DEN ÄR SOM GJORD FÖR HANNA
TYCKER BRITT

Helena sa...

Jättefin tröja, och för en fin bild du har överst i bloggen.
www.grytlappen.blogspot.com

fale artut sa...

Men, så TIDLÖST, och väldigt passande! Som UTGJORT! Ha de!

docksjo sa...

Det är en helt underbar kofta i härliga färger.

mosteringalisa sa...

Hemstickat med kärlek håller bäst i längden!
Vad roligt att hitta nån som också älskar koftor!!

Lilli sa...

En så söt kofta på en jättegullig tös! Garnet i koftan har fortfarande fin lyster och färgerna är ju faktiskt moderna även nu. Kul att se :)

Annika sa...

Så fin kofta! Och den söta flickan passar ju perfekt i färgerna!

Anonym sa...

FÖRLÅT ATT JAG HAR KALLAT LILLA VERA
FÖR HANNA DET ÄR JU VERAS MAMMA
FRÅN BRITT

Plupp7 sa...

letade på nätet efter mönster till en flickklänning och hamnade på en sida med MYCKET prisvänliga tillbehör. Just det! - syster Bibbis sida. När jag läste prislistan hittade jag en länk till din blogg och hittade lite smått och gott.
Återkommer nog!