söndag 7 september 2008

Lyxigt x 3 och en smart lösning

Lyxigt ett: Jag använder alltid handkräm då jag stickar, tycker jag får bättre tag om garnet. Kanske är jag ensam om att gilla det, har oftast någon av Bodyshops bodybutters som ju finns med olika dofter. Men i sommar har jag verkligen lyxat till det med en Crabtree & Evelyn Bodycream with Rosewater and glycerine.
"Nu stickar mamma, det känns på doften" ropar mina tjejer redan i dörren och jag bara njuter

På bilden syns min lyxburk tillsammans med min nya "garnnystanhållare". Startade nytt projekt igår (en tröja är färdigstickad och ligger på tork, så samvetet är inte så dåligt). Ska försöka sticka en filt efter ett mönster på en duk (sticka meras, gratismönster, old-shale tablecloth) Använder stickor 7 och ett garn från Madame Lutuss. 80% angora 20% finull. Köpte en stor härva 150 gram som jag nystade till ett stort otympligt nystan. Min 60tals blomkrukeställning kom väl till pass eller hur?

Lyxigt 2: Var i Helsingborg förra helgen med vännen S. Vi gick runt på Sofieros trädgårdsfest hela lördagen och söndagen tog vi en tur upp på Kullahalvön innan vi åkte tillbaka till Göteborg.
Bilden visar en bild på en av de som deltog i en trädgårdsanläggningstävling.
För mig är kojor i luften någon alldeles speciellt!

Lyxigt 3: Kantareller i trädgården! Idag ska de plockas och läggas i en gryta tillsammans med älgkött och grönsaker.

Glöm inte vardagslyxen och njut av den.
Hej från Koftan

3 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Kollade in mönstret och det kommer säkert att bli jättefint som filt. Kul idé att göra en rund filt. Cirkelkoftor har jag ju sett men det här är ju också en jättekul ide.
Kram Efwa

Britt sa...

Kantareller i trädgården, det är vi inte bortskämda med uppe i norra delen av landet.
Lyckliga du !!!
Rund filt, ja det var spännande och nytt. Det blir säkert bra.
Britt

Kristina sa...

Kul att det är flera som gillar blommor, koftor, stickning! Instämmer med de andra att det verkar intressant med en rund filt.