måndag 16 februari 2009

Garn och te byte, världen är liten!

Jag gillar verkligen STICKA MERA, varje dag är jag där på besök och hittar något inspirerande.Det är roligt med byten som anordnas och mitt senaste var garn och te 3. När vi kom hem från vår Södermanlandstur låg ett litet paket och väntade. Spännande tänkte jag då jag såg poststämpeln Göteborg. Döm om min förvåning då det var en person jag känner, det var Bellas gamla killes mamma som skickat ett fint paket till mig. Blankt varmrosa lingarn, te med champanjesmak (vi har testat, lyxig jordgubb, jättegott). Och så ett vacker sjalnål, den är provkörd i en angora sjal och det blev så fin. Mjukt ulligt mot blankt svart och pärlemo.
Stort tack Marie, visst är världen är liten!

8 kommentarer:

Kristina sa...

Fina grejor! vacker färg och lingarn som är så snyggt! Tet låter också gott, så du har riktig tur, med sjalnål och allt!

MinaStickor sa...

Hej Tant Kofta!

Kul att du redan använt sjalnålen. Hoppas att du kan göra något fint av lingarnet.

Helt otroligt tyckte jag själv att det var att få Bellas mamma som mottagare av mitt första deltagande i sådana här sammanhang.

Marie

fale artut sa...

Fint paket, passar ju perfekt till en Kofta! Men du har rätt, världen är verkligen liten ! Och vacker, - 21 grader och solen LYSER! 33 lamm, många att se till! Alla mår bra!

Efwa - Medea sa...

Vilken härlig rosaröd färg!!
Du har strax en utmärkelse hos mig.
/Efwa

Mia stickar sa...

Du har fått en utmärkelse av mig!

teresa sa...

Vilket härligt paket! Och vad fräck din födelsedagspresent var - kan du inte ha den med dig när vi ska träffas IRL någon gång...

fale artut sa...

KOFTAN,var är Du?
Du har blivit....
Jag vet inte riktigt men Koftan här har fått en SON! Och då är Du väl med på en kant känns det som.
Det har gått så bra, hon är väldigt duktig och sonen är stor och pigg!

Sunna sa...

vilka vackra bilder