lördag 28 februari 2009

Garnförvaring

På något vis så växer mitt garnlager hela tiden.
Jag har börjat att bromsa, men kan inte motstå "superrea" eller loppis. Hos mig finns det garn både lite här och lite där. Ute i ett förråd, i spånkoffertar och i ekskåpet på bilden. Det var i ett uselt skick då jag hittade det på loppis och jag ångrade köpet då jag kom hem och såg det med mer kritiska ögon. Jag samlade mod ett tag och beslutade mig sen för att tapetsera det på insidan och enbart behandla med teakolja på utsidan. Ruffigheten fick vara kvar och det syns väl att skåpet är bedagat och ruffigt. Förutom garn har jag dukar i skåpet och nu tycker jag mycket om det, gillar det skavda.
Idag har jag dammat lite (pusksnabbt med en mirakeltrasa) och "färgstädat" i mina fönsterboxar från Granit. Jag går igång på färg och kommer genast på nya projekt jag måste testa nya idéer då jag plockat med garnerna.
Är det någon som känner igen sig?
undrar Koftan.

14 kommentarer:

fale artut sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
desiree sa...

Jo, nog är det likt mitt tyglager!

fale artut sa...

Väldigt snyggt, ordning och reda! Här hos mig blir jag retad, jag har fyllt "små" utrymmen med garn på alla möjliga ställen.... Får nog fundera lite... kardar vit Svartnosa-ull. Kanske kan bli något speciellt.....

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vit Svartnosa-ull låter perfekt!

fale artut sa...

Eh, vad tror du om två färger?

Agata sa...

Att samlingar växer snabbare än de används är en obehaglig vetskap.

Men skåpet är fantastiskt fint!

The Willow Fairy sa...

Vilket härligt skåp, att det är lite bedagat är bara bra, då behöver man inte vara snäll mot det Skulle behöva mer förvaringsutrymme också. Jag har ett flerårigt renoveringsprojekt hos mina föräldrar. Få försöka bli färdig med det skåpet någon gång.....

Maria sa...

Jag har också svårt att sluta köpa tyger mm. Kan ju vara bra att ha =)
Tycker att ditt skåp är vackert även om du skriver att det är ruffigt. Så smarta lådor med fönster

Annika Odelstav sa...

Känner igen mig, jaaaa... gillar dina fönsterlådor, det var praktiskt för kreativiteten!

Rosenvante sa...

Vilket vackert skåp och praktiskt eftersom det är lätt och se vad man har där. Hemma hos oss blev gubben så himla trött på mina kassar så han köpte plastlådor med hjul som jag numer förvarar mina garn i (dock inte alla har ännu några kassar i garderoben) det är också jättepraktisk eftersom det är lätt att se vad jag har i lager.

Efwa - Medea sa...

De där fönsterlådorna är ju fantastiskt bra. Det är så härligt att kunna se färgerna och inspieras utan att behöva lyfta på locket.

Clara sa...

Åh vad snyggt med de där lådorna! Sådana ska genast införskaffas, tack för tipset!

hatten sa...

Vilken underbar blogg du har! Själv ska jag till skåne på loppisrunda! Hälsningar Anette alias Hatten

Stitchordie sa...

grym förvaring! Så vill jag att det ska se ut hos mig med. men det gör det inte. jag ska rensa och sortera min garnsamling i dag men vet inte vart jag ska börja...kul att se någon som har ordning:)