måndag 23 mars 2009

Snygga plommon

Varje fredag storlhandlar jag i en frukt och grönsaksaffär intill mitt arbete. De har en stor sortering och det är en njutning att gå in där och handla. Ofta har de ett lägre pris på vissa varor och då kan det bli mango el ananas frossa när jag kommer hem.
Den här helgen blev alla varnade. "Rör inte plommonen, de ska fotograferas" och sen har de legat och skimrat i vackert orange. I skålen från Marimekko blev de hur läckra som helst.
Skålen är ett loppisfynd 10kronor och det är min påskskål. Nu när bilderna är tagna har jag smakat ett plommon och jag kan berätta att det var inget vidare gott. De var mycket bättre att äta dem med ögonen.
hej fr. Koftan

8 kommentarer:

Kristina sa...

Oh, så vackert med den gula skålen och plommonen i den ljuvliga färgen. Lite känsla av påsk blir det också, mycket riktigt. Det börjar kännas att det är på gång.

Anonym sa...

fin stileben. marimekko för 10 kr ett fynd

Rosenvante sa...

Vilken tur att ni kunde njuta med ögonen i alla fall, efersom de inte var så goda. Vilket loppisfynd, perfekt till påskgodiset.

fale artut sa...

Så gyllene och varmt, det är en glad och gul skål. Så ovanligt trevligt! Och påskigt.
Här har det snöat på blankisen och nu är det 10 grader kallt!

Susilull sa...

Så kan det vara ibland, men ögongodis är ju också bra för själen!

Stickfantomen sa...

Härlig färg och inte den absolut vanligaste man sett av märket ute på loppisrundor. Grattis!

Stackare, så ledsamt med smakerfarenheten fast ack så typiskt så här "off season". Gick på liknande nit med några nekatariner i förra veckan.

Monica Hansen sa...

Plommon är så gott!

Anonym sa...

Synd att inte plommonen var goda .. men fotot är underbart "gott" iallafall !! ha det skönt , kram! Elle