lördag 4 april 2009

En så härlig dag!

Idag har jag haft hängmattepremiär i växthuset. Det var så varmt så jag hade dörren öppen. För mig är det livskvalitet att ligga och lyssna på radio, sticka lite och sen sova en liten stund.Så här långt har jag nu kommit på Falekoftan, den känns bra. Det fattas lite garn och nu går spinnrocken uppe i Jämtland igen har jag fått rapport om.Jag provade koftan för att se hur den artar sig på. (Nu ser det lite komiskt ut för Fale Artut är en liten smärt kvinna och jag är av större modell.) Idén med att sticka uppfrån och ner är hämtat från February Lady Sweater . Ringningen och randningen blir så snygg över axlarna. "Jag vill också ha en randig kofta" sa jag till mig själv och har nu startat med en polkagrisrandig bomullskofta.
Jag som hade talat allvar med mig själv om att inte börja med nåt nytt. Först ska jag göra färdigt allt som är på gång. Men veckan är lång. (jag har semester) och jag hinner båda delarna.
Då jag funderade på knappar till Polkakoftan hittade jag lite olika udda pärlemoknappar. Flertalet är nötta och lite matta, men jag tror de blir bra ändå.
Hej fr. Koftan

5 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så fin den blir fale-koftan! Så härligt det ser ut i ditt växthus! Här är det fortfarande snö och vinter, just hemkommen efter ett besök i södern, man ville inte vända hem!

fale artut sa...

Så fin fale-Kofta! Har den som skrivbordsunderlägg, jättesnygg bild, korgen är perfekt i balansering av bild. Gamla knappar är härliga! Mycket liv! HM, en rödrandig kofta, jag trodde att jag skulle spinna ännu mera koftgarn! Helt otroligt att jag har spunnit allt detta!
Och du stickar så fint! Ett riktigt lyckat projekt!

Maria sa...

Ser ut som en underbar plats där i hängmattan. Och polkagrisrandigt, så FINT!

Kristina sa...

Så lycklig du kan vara med ett så fint växthus med hängmatta och allt! Hur underbart som helst. Polka koftan blir ju toppen och knappar får gärna vara olika och använda. Det känns som mer kärlek då!

The Willow Fairy sa...

Underbar återhämtning, precis vad man behöver efter veckans slit.