måndag 13 april 2009

Om att vara fågelperspektivsfetischist

En reporter på P1´s Kulturradio berättade en gång att han gillade att se världen uppifrån. "Javisst!" Tänkte jag för mig själv då jag hörde det"
Jag är också fågelperspektivsfetischist!"
Igår blev en dröm jag haft länge förverkligad. Att få se hur det ser ut hemma hos mig fast från andra hållet. Från marken har jag sett det i snart 25 år och nu var det dags att se det uppifrån.
I det här lilla Cessnaplanet blev drömmen sann. Med på turen förutom Fredde, pilot och svärson till Torprosen var Guldklimpen och Rosens KM. För att fördela tyngden rätt fick jag som var lite lättare sitta framme hos piloten!!
Vi flög från Säve norrut och passerade Kungälv.
Till vänster på bilden i det vita huset bor jag! Den lilla röda pricken är Bellas stuga och bakom huset ligger växthuset.
Vi flög vidare efter Göta älv upp till Lilla Edet och sen ut mot havet.Fredde in action.
Det låg ett soldis över havet och upplevelsen var så maffig.
hej fr. Koftan
Tips: Klicka på bilderna så blir de större.

9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Det var ingen dålig tripp du bjöds in på. Kul att få se det så där antar jag, och modigt att våga upp i ett sådant litet plan

fale artut sa...

Häftigt! Härliga bilder, vilken upplevelse!

Mia stickar sa...

Å vilken upplevelse, har också drömt om att se det här uppifrån men vet inte om jag skulle våga....

The Willow Fairy sa...

Wow, vilken upplevelse.

Anonym sa...

Häftigt att få se sitt hem från ovan! :) Vackert, vackert! :)

Paradiset Kaos sa...

Häftigt att få sitt hem uppefrån. Det skulle jag också vilja, men är nog kanske lite för feg för att flyga. Jag får nöja mig med bilderna man kan se på Eniro och hitta.se.
Det var fint promenad väder hemma hos er för när jag klickade på bilden och såg allt större så var det många som var ute på promenad, just förbi hemma hos er.
Fortsatt lycka med ert arbete i trädgården, ni kommer att få jättefint.

Torprosen sa...

Snygga bilder du tog Koftan, säger hon som inte vågade följa med!
Kram Torprosen

Monica Hansen sa...

Häftigt! jag älskar att flyga:)

Sunna sa...

Åh vilken grej att få uppleva, sånt man sparar i hjärtat och tar fram en tråkig dag