söndag 7 juni 2009

Nästan osynlig ökning åt höger

Lägger in en film i varje inlägg eftersom det blivit flera ojdå i mina försök att lägga dem i samma. På vår kofta ska vi sticka raglan. Dvs ökningar i en sned linje från halskant ner under ärmen. Vi kommer inte att göra helt symmetriska ökningar och därför är det bra om de syns så lite som möjligt.

Ökning åt höger: För in höger sticka i främre maskbågen, vrid sen stickan så den kommer bakom den vänstra stickan. Plocka upp en maska ur vridningen med vänster sticka och sticka den rätt. Sticka sen maskan på vanligt sätt i maskbågen som finns på vänster sticka.

Snart kommer vänsterökningen!

Hej fr. Koftan

6 kommentarer:

fale artut sa...

SNYGGT Fröken!

Maria H (Blacksta) sa...

Hej, det har ju utvecklats till värsta folkrörelsen det här! Får man fortfarande vara med? Jag har ingen blogg så lägg mej i så fall i den nedre listan.

curiosa´s stickerier sa...

Bra!

Efwa - Medea sa...

Vad pedagogisk du är. Nu har jag upptäckt att jag inte är nöjd med mina ökningar och så ser jag dina filmer och att klarnar. Tackar!

Agata sa...

Vill ju äntligen lära mig det här, men ser ingen film. Är det för att jag sitter på paddan eller har den försvunnit?

Agata sa...

Vill ju äntligen lära mig det här, men ser ingen film. Är det för att jag sitter på paddan eller har den försvunnit?