lördag 6 juni 2009

Korsuppläggning med två färger

Nu lägger jag för första gången in en egen liten film som visar korsuppläggning med två färger. Något som jag skrivit om tidigare, men vill visa lite tydligare. Eftersom min systemkamera inte kan filma är den gjord i en enklare kamera med sämre bildkvalitet. Får med detta inlägg tacka för idag. Om någon av er inte kommit med i någon av listorna måste ni höra av er så jag får fixa till det. Vet ni att nu är vi 85 personer som ska sticka "uppifrånochnerkofta",

Visst är väl det roligt!

Är alla laddade inför morgondagen? Undrar Koftan

16 kommentarer:

Mia stickar sa...

Visst är jag laddad, jag har tagit semester från måndag så här ska stickas! Du är för duktig som ordnar denna KAL!

Rosenvante sa...

Yes, här är det laddat vill jag lova. Hur kul som helst att få göra detta med en sådan duktig och väldigt pedagogisk lärare. Helt suveränt gjort av dig och jättekul att vi är så många.

The Willow Fairy sa...

Om jag är. Har nu avslutat Louisa och kan med gott samvete påbörja ett nytt projekt. Ses i morgon

Stick-kine sa...

Nu har jag stickat en provlapp, st 3,5 blir bra. Tycker att projektet är mycket spännande! Kram/kine

fale artut sa...

Nystad, laddad och KLAR!
Ses i morgon, Fröken!

Naturlikt sa...

Jajemensan! Framåt kvällen när mina små sover kommer stickorna gå varma:) En eloge till dig som tar dig an detta! Jättefina och tydliga beskrivningar!

Efwa - Medea sa...

Jo, jag är fulladdad. Har packat resväskan full med garn för frakt till Sverige. Hoppas jag kommer åt en dator i morgon så att jag kan komma igång. Ser fram mot att börja sticka uppifrånochner.
/Efwa

miaring sa...

Korsuppläggning med två färger är numera fullkomligt solklart! Det ska jag snarast prova. Tack, kära Kofta, du är toppen!

Anonym sa...

Hej. Jag vill vara med.
Hälsningar Maria utan blogg

vonnaponna sa...

Åhh det ska bli så roligt.
Har lagt fram allt så att det bara är att börja i morgon.
Tack för allt ditt jobb hälsar vonna.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej Maria utan blogg!
jag lägger in dig på listan som heter "vi är också med och stickar uppifrån och ner kofta"
Där finns några Marior förut vad vill du heta mer än Maria

Stitchordie sa...

jag är laddad! så kul, jag kan inte börja förrän i morgon dock eftersom jag inte är hemma och har tillgång till mitt garn. men i morgon gäller det!

Froding sa...

Hej!
Jag är också laddad men måste avsluta några UFO först, tror dock jag hinner spurta ikapp! Undrar bara om du kommer att ha med ett rundat ok? Tycker de är snygga och funktionella för att bli av med restgarner i!!

stickresan sa...

Åh, Gud så roligt! Jag vill vara med!

Anonym sa...

Hej Tant Kofta.
Jag har kallat mig för Maria utan Blogg vid flera tillfällen när jag lämnat kommentarer så jag kan väl fortsätta heta det. Helt otroligt vad kul det ska bli och vad imponerad jag är över din planering.
Hälsar Maria utan Blogg.

Anonym sa...

Hej Lycka till med Syfestivalen.
Det är lite sent, jag vet, men jag vill också sticka kofta uppifrån och ner.
Britten