söndag 20 december 2009

Den mystiska flickan - frågorna tornar upp sig

Vad har hon för sig flickan? Jag börjar bli lite nervös, hon hänger där i grannlåten och ser så ointresserad ut!Är det som Sme föreslår: Hon blänger snett på mig och frågar "So you think you can knit?"
Vad tror du Lisa? Ska hon hänga kvar där och se tyken ut.Eller är det så enkelt att hon både har en knäck som sitter fast i en tand och en snus under läppen hon inte får bort.
Och det har varit så i många år nu och att hon börjar få lite panik över läget.
Jag går nu ner och pratar lite med henne och hör efter. Kanske kan vi få lite klarhet över läget?
Hälsar Koftan

7 kommentarer:

fale artut sa...

SÅ fint ni har gjort! Mjae, hon är nog less på att hänga, hon vill hellre flänga, och dricka glögg! Hon liknar en jämtlandstaus som är lite missnöjd, de gillar inte att vara gärralaus, alltså göralös! Men vad vet jag? FINT i alla fall. Mera spiselkransar åt folket, och det är väl superbra återanvändning!

Maria sa...

Om du ber henne gapa kommer du garanterat se knäcken som sitter fast!

Dantes Matte sa...

Eller så har hon bitit i en riktigt sur citron...?

Visa Lisa sa...

Jag tycker om henne! Hon är ju ljuvlig! Och dina kronor har fått mig att ha idéer i torpet till nästa jul... (Var får jag tag på spisringar, utan att lyfta de som ligger i vedspisen?)
Jag tror hon tuggar knäck och annat julgodis. Om du sätter röda glasögon på henne ser hon ju ut som jag! Rundkindad, go coh rödhårig!

Tygterrier sa...

Jag tror på knäcken och snusen!!

Anonym sa...

Oj, vilken häftig. Nästan lite läskig.

Susilull sa...

Klart det är knäcken som ställt till det, hon har nog tandvärk.
Jättefina julkulkransar du gjort!

Ha en riktigt skön och God Jul!!