tisdag 9 mars 2010

Camelior

Idag har vi besökt Palmhuset i Trädgårdsföreningen. Just nu visar Tage Andersen sina Camelior och de är mycket sevärda. Många krukor var på känt Andersenmaner lindade med rutig canvas och med en krans med björkris uppe längs kanten. Snyggt! Jag har fått (av min mycket kära make) ett nytt objektiv till min kamera, ett macroobjektiv för närbilder. Så jag är lite som i 7 himlen och knäppte vilt inne bland alla vackra Camelior.
Tage Andersen är alla floristers stora förebild. Han har en butik i Köpenhamn som är så speciell så han tar inträde när man går in. Är alltid klädd i knäbyxor, stora linneskjortor och handsydda skinnskor.
Jag är lite kluven till Camelior, de är väldigt vackra men en del är lite "plastblommeaktiga"
Medan andra är sötare än söta.
Palmhuset i trädgårdsföreningen är en favorit, passa på att se Cameliorna! Utställningen är igång till den 5 april.
Stort, stort och varmt tack till. Nettan, Zandra, Clara, Call design, Carina, Bland nystan och papper, Eva och AnnaKarin.
Det är så roligt och uppmuntrande med en utmärkelse.
Alla Camelior idag är till er!
Med hej fr. Koftan.
ps. Imorgon åker jag norrut mot Dalarna och Wåhlstedts textilverkstad, vad tror ni jag tycker om det? :-) ds.

10 kommentarer:

Min tråd sa...

Visst är det en helt fantastisk blomma !

Unknown sa...

Att åka till Wåhlstedts tror jag känns ungefär; HURRA och jippie!!!

Torprosen sa...

Hmmm...blev det inte Danmark... Är mycket avis på att du var på Tage Andesen, får se till helgen... och du, du vet vad, stort..det börjar på G och slutar på S!!!!Kram Torprosen

Humlan sa...

Åh, vilka härliga blommor och fina bilder! Visst är det roligt med macro! Macrofoto av blommor är mitt favoritmotiv.

maja sa...

Fina blommor!
När du ändå ska hitåt i Dalarna så kunde du stanna på en kopp kaffe hos mig. När du ser stora Dalahästen så är du nästan hos mig.

Stickeri sa...

Vad härligt att åka till Wåhlstedts! Nu har jag oxå skickat solsken på dig från min blogg...

The Willow Fairy sa...

Älskar Kamelior - bara en sak är tråkigt med dem - de doftar inte :-( Men vilka härligt närgångna bilder du kan ta nu. Kanske även av ull och garn. Ha en trevlig resa.

Myggan sa...

Oj, är det Camelia säsong?
I Jönköping finns det en gård som har ett växthus med ett Cameliaträd. Det brukar vara visning varje år och jag har aldrig lyckats gå dit i tid.
/Anna

Filifjonkan 1 sa...

Hej Tant kofta. Ja dessa kamelior,. Jag har sett på bloggarna att det är många som varit och tittat på dem. De är så underbara.

MADE BY K sa...

Ååå, vilka tjusiga blommor du har!!
Har själv aldrig haft någon kamelia, är själv lite besatt av gardenior.