fredag 5 mars 2010

Nu är det tulpanfrossa tider.

När de flesta frossar i krispiga tulpaner njuter jag av amaryllisar. Ni som läser min blogg minns det här.
Amaryllisen är vinterns energiblomma, vi behöver den röda färgen i mörkret.
Men tro mig, de är ännu vackrare nu när vårljuset lyser på den.Både stora och små.
Under veckan som kommer har jag semester, en riktig önskevecka. Först ska jag se det här tillsammans med man och mina stiliga tjejer. Sen blir det mer men det får ni läsa om lite längre fram.
Med hej från Koftan.
ps. Igår fick jag en fantastisk bukett med krispiga rosa tulpaner som jag är så glad för, tack tack ! ds.

16 kommentarer:

Torprosen sa...

Tack själv för en härlig kväll, med badtunnebad och god jansson efterpå.. Njut nu och ha det så kul i Stockholm. Kram Torprosen

Annika sa...

Väldigt vackra amaryllisar! Jag är också väldigt förtjust i dessa blommor. Har tre som är på G just nu! Två är från förra året som jag planterade om, trodde inte att de skulle knoppas men det gjorde de. Hoppas att dom slår ut inom en vecka!

Snäckskalsdalen. sa...

Ooohh så fina amaryllis!
Jag har också några eftersläntrare, det är mysigt!
Vilka fina bloggar du har! Hittade just hit. Kommer tillbaka.
Trevlig helg
Agneta

Oban sa...

Oj så fina amaryllisar. Är den övervintrade knölar eller nya för i år. Jag älskar amaryllisar och ibland lyckas jag få dom att blomma om.

Kristina sa...

Gud, så underbara de är! Mina är definitivt slut för i år, men jag hade gärna haft ett gäng kvar! Ha den trevlig helg! Kram Kristina

metamorphosis sa...

Vilken blomsterprakt du har där hemma!

Mia sa...

Det var en vacker samling du har! Jag har med åren sparat alla de amaryllisar vi fått, och de har numera börjat följa normal årsrytm så alla blommar under sen vår/försommar. Brukar du göra något speciellt för att få dem att komma igång tidigare?

Dödergök sa...

Ååå så vackert, mina har precis blommat ut så nu är det dags att frossa i andra lökväxter. Jag längtar efter krokus! :)

Clara sa...

Jag har lånat lite bilder av dig och lagt upp på min blogg, är det ok? De ingår i ett litet hyllningsinlägg, så du får gå in och kolla :)
/Clara

Call design sa...

Du har något att hämta på min blogg!

The Willow Fairy sa...

Aaaahh - underbara bilder i väntan på vårtecken.

Carina sa...

Du har något att hämta på min blogg.

Bland nystan o papper sa...

Hej!

På min blogg finns något trevligt att hämta om du vill :)

Malin

Filifjonkan 1 sa...

Ja amaryllisen är så ljuv så.
Ha en skön semestervecka med dig då. Vi ses

Eva S sa...

Du har nåt att hämta på min blogg.

Anna sa...

Vilka fantastiska amaryllisar, den översta är verkligen helt underbart!