söndag 25 juli 2010

Hallon: Mitt favoritbär och Rosor: Alltid fina!
men
Rosenhallon: Om man är ute efter en buske som är tålig, inte sticks och som passar bra att leka koja i är rosenhallon ett hett tips.Rosenhallon (rubus odoratus) har rosa näpna blommor och stora svajiga blad. Den växter lite invasivt så det gör inget om en gren går av, det kommer nytt hela tiden.
eller Hallonrosor: Kan man köpa på det Franska bageriet på Koopmansgatan i Majorna. Det är snurrbullar med hallonsylt och de är inte dumma alls! Allt i den butiken är delikat och mitt överjag har sagt åt mig att åka dit och handla högst en gång per vecka.
Med hej fr. Koftan

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Rosenhallon låter underbart färgen se ut som min Annis.Hallonroser låter ännu bättre måste prova när jag är i närheten.// Kerstin

Maria sa...

Härlig buske - har aldrig hört talas om den.Ska ha den i åtanke när jag "tänker nytt" för vår trädgård. Och Hallonrosor måste bara vara jättegoda!
Maria

Soraya Marie sa...

Rosenhallon....vilket härligt ord! Inte heller jag hade hört talas om denna växt.
Ha det gott!

TvåÄndsStickan sa...

Jag har fått två skott rosenhallon i år men inte sett blommorna. Tack för det, dom var ljuvliga.
ha dé!

MalinSj sa...

Har tittat på denna växt länge och undrat vad den heter. Tack för tipset. Vackert namn, nu skall jag sätta den till nästa år. MalinSj