tisdag 12 oktober 2010

En blå himmel med lätta moln

Så har det varit på västkusten idag, en krispigt kall morgon med frost och sen en härlig dag med hög klar luft. Nu står alla agapanthus i växthuset, tillsammans med citronerna som nu har mogna frukter. Allt är så fint! Det fanns fortfarande vackert ljus att fotografera med då jag kom hem. Så det fick bli några härvor av det himmelska lacegarnet. Nu är jag helt såld på höst toner.
Här är rönnlöv i en snaslös nyans. Rönnen är en ullungrönn med en spännande historia som väckte min köplust för ett par år sen, något jag inte ångrar.
När jag fotat färdigt fick härvorna ligga lite på trappan under tiden jag plockade ihop lite inför kvällen.
Då jag tittade upp såg jag hur de lysande härvorna fick en extra vacker klang ihop med vår gråblekta lärktrappa och gamla grå Sigge på sitt trappsteg. Det steget som är hans eget och där han nästan alltid sitter och håller kollen.
Med hej fr. Koftan

13 kommentarer:

Stickeri Stickera sa...

Fina färger och mysig vovve :)

Rosas blog sa...

Härliga garner och hunden matchar trappan.

curiosa´s stickerier sa...

Härliga garner och du min ull blev perfekt, Tack för hjälpen!!!

miastick sa...

Å vad vackert med garnerna på trappan, och alla de andra bilderna också. Tack för att du delar med dig!

Unknown sa...

Underbara färgklickar på den grå trappan. Mysig vovve. Min hund är vit och sitter knappt still så man kan fota honom.

Fru Purjo sa...

Härliga färger på garnerna....och hunden gjorde sig fint mot den grå trappan. Snyggt :-)

Maria sa...

Underbara färger! Jag bara njuter av allt du producerar. Härlig bild med hund och garn!
Maria

Joanna sa...

vackert!

Lena Andersson sa...

sista bilden är super fin på världens gulligaste hund och underbara färger på garnet.
Lena

Lilli sa...

Den översta bilden med garnerna är verkligen läcker! Så vackra färger. Och fina woven får vara med också :)

Annika sa...

Fina garner och fina färger. Men allra finast är bilden på din hund där han sitter på sitt trappsteg.

Anna-Britta sa...

vilka härliga färger och mysig hund har själv en lika dan

Anonym sa...

Vilken fantastiskt vacker bild med garnet, trappan och hunden!