fredag 8 oktober 2010

Nytt garn och en murken slang

Här är ett garn jag färgade förra helgen. Ett fantastiskt mjukt och vackert garn i tunn alpacka. Det är tunnt och perfekt till halsdukar eller sjalar eftersom detär så mjukt och inte kliar. 50 gram är 375 meter långt.Så nu finns rött äpple även i den här kvalitén. Om du tar en titt i Kofferten hittar du både stick-kit till mössor och garn till axelvärmare och sjalar . Idag har jag varit i farten hela dagen men det blev ingen färgning i min fina färgmaskin. Gummislangen baktill har spruckit så som gummi gör med tiden. Det får bli ett besök i tvättmaskinsaffären för att se om jag kan beställa en ny.
Ha en go helg! med hej fr. Koftan

6 kommentarer:

Fru Purjo sa...

Garnet är härligt gladfärgat :)

Hoppas du hittar en slang som passar så du kan använda din färgmaskin...

Maria sa...

Vilket underbart garn! Både färgen och kvalitén tilltalar mig. Oj, så många meter det är!
Hoppas att du hittar en slang så att du kan använda din färgmaskin.
Njut av helgen!
Maria

Renée sa...

Underbar färg, sådan färg som man blir glad av!

MiniZillen sa...

Helt underbar vårfärg som piggar upp! Blir så avundsjuk, detta kommer bli jättefint när du kommer på vad du ska göra!

Lilli sa...

Ja det är trist när maskiner inte funkar. Vackert garn! Ha en fin helg!

Hawk and Weasel sa...

Men gud vad snyggt. Hade ingen aning om att man kunde färga såna färger själv. Jag har barndomsminnen av växtfärgning men tycker mig minnas att allt blev konstiga nyanser av brunt och gult.