tisdag 12 april 2011

Penseer!

Nu har Rödbo plantor öppnat för säsongen! Och då blir det pensée frossa, man kan köpa dem billigt i hel låda om 24 plantor. De finns i ett otal färger, jag vill ha alla (utom dem med svart öga, de är så dystra). Gillar att gå runt och kika efter de som är lite avvikande, penseer är inte så stabila rent genetiskt så det finns ofta de som är lite udda. Den prickiga är helt i min smak, det ser ut som droppar av bläck.
De här skall planteras på en förskolegård i Majorna. Samma gård som nu har en koja som liknar en stor pumpa. klicka HÄR om du är intresserad och vill se hur fin den blev.
Till mig själv har jag köpt små violer som är lite mera blyga, det kommer bilder endera dagen.
med hej från Tant Kofta

3 kommentarer:

Rät&Avig sa...

Det är nåt speciellt med penseér...kanske för att dom är så tåliga och trotsar kylan så här tidigt på våren.
/Ann-Britt

Unknown sa...

Penséer är så härliga när de kommer. jag satte fyra plantor i olika krukor förra veckan. I morse låg den ena uppryckt och utslängd på gräsmattan. Rådjuren hade varit framme och betat av den. tack och lov hade de inte gett sig på de andra. Men tulpanbladen som kommit upp var naggade i topparna.

Sunna sa...

Håller med dig om precis allt i dina funderingar om penseer, var också iväg och handlade och planterade i helgen så nu blir jag så himla glad varje gång jag går ut och ser alla krukor och lådor i trädgården