måndag 23 maj 2011

Kors i taket....jag virkar!

Sjalgarnet Royal Baby alpacka börjar ta slut! Jag har bara något kilo kvar och det gjorde att jag plockade ut några redan färgade härvor och förstärkte dem med lite nytt pigment för att få många färger att välja på för de som kommer till min koffert. 4 av dem av dem var bubbelgumsrosa och vid färgningen mot orangerött filtade garnet sig en aning och jag plockade undan det till mig. Färgen är en av mina favoriter, varm och energisk.
Att sticka en sjal lockade inte så mycket, istället tog jag en tur till VIRKPIA och hittade ett enkelt och bra mönster.
Och nu har jag kommit en bit och har bestämt mig för att virka upp en härva på 50 gram och sen se om det blir tillräckligt stort. Är det för småttigt tar jag en härva till. Virkningen går trögt ( men kvalitén blir fantastisk) och jag har nu bytt från sängstickning till sängvirkning.

7 kommentarer:

Maja sa...

Underbart garn det där Alpacka!
Får man handla ur din koffert fast att du har den i växthuset?
Har ju ingen möjlighet att åka ner till dig!
kram

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag kommer att lägga ut sjalgarner i min webbkoffert i början av juni. Flaggar i bloggen när det är dags.
med hej fr. Koftan

Bettan sa...

Vilken härlig färg..ser nästan ut som blodapelsin isglass!! Väldigt gott!!
Kram sytanten

Christel Wijk sa...

Härlig färg på sjalen, den ser varm och fin ut. /Christel

Stickgalen koloniägare sa...

Fantastisk färg, jag blir glad när jag ser den. Virkade gjorde jag mycket förut men nu är det bara sticka som gäller

Maritas Maskor sa...

Vilken färg!!

Gunilla sa...

Ja har man slut på kablarna får man väl börja virka. Ser helt underbart ut: Garnet och färgen. Jag har inte hållit mig uppdaterad! Är Du skadad, opererad, förkyld?
Krya på Dig om så är fallet.
Gunilla i Båstad