söndag 22 maj 2011

Slut på kablar

Jag har en liten väska med mina kablar till knitprostickorna och häromdagen när jag skulle starta upp en ny liten kofta fanns det inga långa kablar där. Vad konstigt tänkte jag jag har lagt dem på ett annat ställe? Så började jag titta lite i skåp och gömmor och hittade kofta efter kofta, halvfärdiga med kablar i. Jag borde vara en god och ordentlig människa och sticka färdigt. Men så tröstar jag mig med att tänka att jag är god på många andra sätt. När jag kom fram till den tanken tog jag fram ett nytt garn och började virka på en virka en sjal! (som ni får se imorgon.)
Det här är min sist startade kofta. En barnkofta av sockgarn (som jag färgat). Försöker sätta ihop en randning som är könsneutral och på så vis kan användas av flera syskon i en familj. Om man vill göra saken extra tydlig kan man enkelt skifta knappar.
En halvfärdig tröja i rowan scottish tweed (står just nu långt ner i turordnings listan)
Däremot är den här en favorit som jag snabbt vill få klar.
Med hej fr. Tant Kofta

12 kommentarer:

Sju sorters garn sa...

Det är lätt hänt att det samlas halvfärdiga stickningar lite här och där, de har nog sitt eget liv...

Rät&Avig sa...

Alla är fantastiskt fina!
Måste verkligen försöka mig på en sån kofta nån gång!
/Ann-Britt

englundskan sa...

Tack, jag ska genast sluta ha dåligt samvete för mina halvfärdiga projekt, det är ju faktiskt bara två, eller tre, eller nja, äh. Glömd det. ;-)

Missen sa...

Oj finns det fler som jag, som tur är kan man ju köpa fler kablar. De tar ju inte så stor plats/Marie

Maritas Maskor sa...

Vad skönt att det är fler som har lite ofärdiga projekt.
De ser väldigt fina ut i alla fall och deligger till sig vet du. Man får köpa fler kablar helt enkelt... :)

Mia stickar sa...

Fantastiska koftar av en fantastiskt god kvinna!

Jo sa...

Jättefina UFO:s, så inte ska du ha dåligt samvete! :) Jag säger som en del av de andra: Det går att köpa fler kablar...

Hamrånge slöjdare sa...

Oj vad många tröjor!! Roligt att kunna välja färg efter humör när du vill sticka!

Anonym sa...

Har själv många ofärdiga projekt som ligger, skönt att veta att man inte är ensam om detta... Tyckte om det du skrev om trösten, att man kan vara en god människa ändå på andra sätt, det ska jag lägga på minnet :)

Stick-kine sa...

Koftorna blir säkert jättefina! Konstigt - jag har nästan alltid fel kabel ledig när jag börjar på nytt!

Höstanemon sa...

Hej Tant-Kofta!
Självklart är du en god människa även om, eller egentligen på grund av att, du har många projekt på gång samtidigt (och får slut på kablarna...).

Hoppas att dina "Öppen koffert"-lördagar har varit lyckade. Har inte haft tid att åka ut till dig... Prio ett är just nu att sy balklänningen till min dotter... Deadline 7 juni!

metamorphosis sa...

Nämen hoppsan, så det kan gå! :)