fredag 6 maj 2011

Sista fixet.......

Nu är det, det sista fixet inför imorgon och mina öppna koffertar och Violas café i växthuset.Har på sista tiden provat mig lite fram och färgat "lite melerat". Inte enfärgat och inte flammigt eller växlande färger. Utan mest en levande yta. Här syns ett par försök i grönt och bubbelgumsrosa. I en koffert finns det rosenfärg, några gröna, en turkos och några lite havsblå med melaering.
De skymtar längst bort i den bruna resväskan, till vänster växthuset.
I dockhuset som nu har vita tapeter ligger de finaste sjalgarnerna i somriga toner.
Imorgon klockan 10.00 är det premiär! Hjärligt välkommen hit om du har lust och möjlighet.
Hälsar Tant Kofta

14 kommentarer:

Anonym sa...

Jag önskar såååå att jag kunde komma och hälsa på, men nån av oss bor i fel landsände för det. :(
Lycka till, hoppas det blir välbesökt! Hälsn. Sofia i Östergötland

Anonym sa...

Det melerade garnet verkar jättesnyggt! Håller med Sofia... synd att man bor för långt bort för att komma. Ha det så trevligt i morgon! virkpia

I det blå huset sa...

Lycka till med premiäröppningen! Hade sååååå gärna velat komma.

Snygging sa...

Lusten är det inget fel på! Hoppas det blir lite kvar att sälja över nätet för jag vill gärna lägga rabarber på nån härva :-)

Anonym sa...

Lycka till imorgon. Jag hade gärna kommit, men tyvärr är det för långt att åka. Synd....
Hälsningar Kati

Anonym sa...

Även jag skulle mer än gärna gästat dit växthus men det är lite långt att åka från södra delen av landet, suck. Hoppas ni får trevligt.

//Liselotte =)

Myggan sa...

Hoppas ni får en fin lördag, både du och Viola. Jag kommer inte imorgon, men säkert en annan lördag.
/Anna

Stickorren sa...

Ja, det hade varit riktigt trevligt att komma o klappa garner och se hur du har det i växthuset. Men även här är det lite långt att åka ifrån. Hoppas att det blir en bra dag i morgon.

Rosas blog sa...

Mycket trevligt upplägg. Synd att jag inte har ett större växthus, för då hade jag bjudit ner dig till Skåne. Jag vill gärna se fler bilder från tillställningen. Lycka till.
/Rosa

Ulla sa...

Så fint det ser ut.Lycka till med helgen.
Ulla från norra Sverige

Mia stickar sa...

Kycka till!

Rät&Avig sa...

Skulle gärna komma och rota lite i dina koffertar. Så härliga färger!
/Ann-Britt

metamorphosis sa...

Hoppas premiären med café och garnförsäljning gått bra! :)

Fru Uggedal sa...

Vilken bra idé - garn i uthuset! Synd bara att du bor i "fel" land ;-)

Gillade skarpt den rosa koftan du håller på att sticka!