tisdag 2 augusti 2011

En klibbig dag...men rolig

Idag har jag färgat. Mitt "färgeri" (eller tvättstugan som man också kan säga) är inte riktigt färdigt ännu så diskbänken fick stå på utsidan och det funkade bra det med. Jag använder oftast färdigblandat koncentrat i gamla läskflaskor som jag "duttar" ner i baden. Gult är inte min färg men när jag blandar nya toner är den med i många bad och det färgpigment jag använder mest av alla . Det är gult i de gröna och de apelsin färgade som jag kör mycket med nu.
Idag hade posten två STORA lådor med garn med sig till mig! Flera olika kvaliteer, här provfärgar jag ett tjockt Silke/merinogarn och ett tunnt lacegarn i blandningen alpacka/silke. På lördag finns de i min öppna koffert.
Med hej fr. Tant Kofta

2 kommentarer:

Otaliga projekt sa...

Men oj, vilket jätteprojekt!
Tur att det finns sådana som du så att jag slipper balta!

Maritas Maskor sa...

Åh vad det ser spännande ut!!