onsdag 10 augusti 2011

Till tre speciella sjalar

I början av sommaren fick jag en fråga av Lena i Krylbo om det apelsinfärgade sjalgarnet i tunn alpacka skulle passa till någon av 100% Rain sjalar. Vi kom fram till att de var lite för tunna så jag köpte hem en lite tjockare kvalitet i "sockvikt" dvs ca 400meter på 100gram i en vacker blank Blue Faced Leicester. Just när garnet kommit hem hörde Krickelina av sig och frågade om jag hade lust att färga upp några nyanser till Westknits mysteriestickning "Earth and sky". Det var en fråga jag bara kunde svara ja på, så nu har jag färgat i ett par kvällar för att få ihop några förslag
Westknits "Earth and sky" Skogsgrön och gladgrön + turkos eller himmelsblå eller nyponrosrosa.
100% rains mycket snitsiga och asymetriska sjal "stripe study shawl". Mörk apelsin med nyponrosrosa eller mörkt rosenrosa.
Veera Välimäkis andra asymetriska sjal "Different lines" , här uppfärgade i två kvalitéer en mjukt ekologiskt merino och så BFL. Mörkt bläcklila och turkos eller himmelsblått.
Nu återstår att se om beställarna tycker att det blev som de önskade sig.
med hej fr. Tant Kofta

9 kommentarer:

Krickelina sa...

Åh, så vackert och till mig!!!
Inte ett lätt beslut men nu är det gjort, kommer säkert att ångra mig flera gånger om.

Anna sa...

Hej om det finns skulle jag gärna köpa en av de sista nystanen, mörk bläcklila o turkos! Underbara!

Maritas Maskor sa...

Gud så snygga härvor!
Lyckliga de som ska få hem de här!

Otaliga projekt sa...

Men åh, vilka vackra garner! Jag MÅSTE ta itu med lite seriös sjalstickning så att jag kan köpa några av dina underbara garner.

Kerstin sa...

Men hallå!

Är det bara till att beställa önskar mig mörk apelsin och nyponrosa när du färgar nästa gång !

MalinSj sa...

Vilka vackra färger. Skulle vara roligt att få se även de färdiga shalarna så småningom. Ha en bra kväll//MalinSj

Sara H sa...

Hej!

Jag skulle också hemskt gärna vilja beställa nyponrosrosa och mörk apelsin. Det är alldeles underbara!!!

Mvh Sara
sarahallander74 snabel gmail.com

Anonym sa...

Hej, det heter asymmetrisk

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Nu har jag rättat stavfelet, tack för hjälpen.