måndag 11 mars 2013

Kom på kurs i mitt växthus!

Långa ”Uppifrån och ner” Kofta kursen.
Vi träffas vid två tillfällen med 14 dagars mellanrum för att du skall hinna sticka lite mellan träffarna. Under kursen lär du dig de olika momenten i en kofta. Vid första tillfället stickar du en provlapp och lägger upp och vid det andra får du hjälp att dela koftan och fortsätta med kroppen.
Datum: 6 och 20 april eller 4 och 18 maj eller 7september och 12 oktober. Kostnad 550:- fika ingår

Korta” Uppifrån och ner” Kofta kursen
Mitt i sommaren så det kan kombineras med semester i Göteborg.
Jag visar alla momenten i en kofta”uppifrån och ner”. Du stickar en provlapp, lär nya moment och då kursen är slut har du lagt upp maskor och börjat sticka på en egen kofta.
En eftermiddag 14.00 -17.00. Datum: den 6/7 eller 3/8 Kostnad 300:- fika ingår


Pulsvärmare "fix och trix"
Under kursen får du lära dig flera olika knep få din mudd fin. Några flerfärgstekniker, hur du på ett enkelt stickar in pärlor och hur sy ihop din stickning osynligt med maskstygn.
En eftermiddag 14.00 – 17.00 Datum: 8/6 eller 13/10 Kostnad 300:- fika ingår

Är ni ett Kompisgäng, Symöte eller Stickcafe ́ som vill ut på äventyr?
Då kan ni komma till mitt växthus på mys, stickning och fika med titt i mina koffertar.
Hör av er så kommer vi överens om en passande tid och det kan kombineras med en liten workshop om så önskas.

Hör av dig till : hej@tantkofta.se om du är intresserad

3 kommentarer:

Jane sa...

Hej jag vill bara tacka för garnleverans och beskrivning till koftan.
Jag är så glad att jag hittat till dig och din verksamhet.

Anonym sa...

Åh vill så gärna men det är så långt från Norrland ner till dig.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Tack Jane, det känns fint att läsa och jag blir jätteglad.