torsdag 16 maj 2013

Laddar.......

Sitter och sippar grönt kinesiskt jasminte, för mig ett perfekt sätt att komma i riktigt Kina stämning.
Jag har varit i Peking ett par gånger och varje måltid inleds med en liten kopp med just jasminte. För mig väcks minnen ofta med hjälp av dofter, smaker och färger. 
Om en vecka åker jag till Inre Mongoliet och Peking tillsammans med andra glada stickade på Föreningen Sticka, Hemslöjden och Kinaresors spännande resa. Idag är jag lite yr för igår besökte jag vårdcentralen och vaccinerade mig. En spruta i varje arm och en ruskig historia att dricka. 
Om jag har resfeber? Ja absolut!
Med hej fr. Tant Kofta

5 kommentarer:

maja sa...

Åh! vad roligt att få åka till Asien :) trevlig resa

Emmas dagar sa...

Spännande resa!
Ha det så trevligt :-)

Monstermønster sa...

Oioi! Så spennende! Har alltid vært facinert av Kina, og fikk gleden av å reise dit for åtte år siden. Fantastisk. God tur, virkelig!

Knit-Marie sa...

Men, alltså..kokosbullarna.....

Det växer sa...

Åh vilken spännande resa du ska på. Mongoliet har varit mitt drömresemål sen jag var barn. Fast då skulle jag leta efter vildhästar.
Men jag skulle egentligen skriva den här kommentaren för att jag vill tacka för ett fantastiskt inspirationshäfte/beskrivning till din uppifrån- och nerkofta. Har nu stickat klart kroppen på min första kofta och det blev verkligen kanonfint och den passar perfekt. Helt fantastiskt! Du är suveränt duktig.(Och jag har massor av roliga idéer för fler koftor...)