måndag 1 juli 2013

Äpplemössor i tre färger.

Häromdagen ringde en mycket rar dam från Blekinge till mig. Hon hade fått häftet med "hit och dit" mössor i present och nu undrade hon om jag hjälpa henne.
 En släkting till henne (jag är osäker på om det var en son eller sonson) är äppleodlare och har tre små barn som hon vill sticka mössor åt. "Jag är 80 år och har stickat mycket, så jag skall nog klara av det" berättade damen. Eftersom det är tre barn beställde hon äpplen i tre färger, det blev röd, grön och gulröd. Det är något särskit med sådana beställningar och i mitt inre ser jag tre små barn som hoppar omkring i sina mössor bland äppleträden.
Så här fina blev två fina tjejer från Majorna i sina mössor som jag stickade för ett par år sen.
med hej fr. Tant Kofta.

2 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Himla fina!

Provade en äppelmössa (för ett bra tag sedan) och det är en av de få mössor som faktiskt sett bra ut på mitt platta huvud. Har funderat länge på att göra en till mig själv. Minus bladen, då... :)

frisky frog sa...

När jag såg det här inlägget kom jag på att "någon" beställde rött garn av finaste Tant Kofta.... Efter mycket letande hittade jag det. +1 på attgöralista = 40 projekt. =)