onsdag 9 oktober 2013

Älskade kofta och Öppen koffert på lördag = sant

Häromdagen låg en härlig bok i min brevlåda "Älskade kofta" av Birgitta Forslund. Hon skickade den eftersom hon känner till min passion för just koftor och frågade också vad jag tycker om boken.
Det är en härlig och glad bok, full av både vackra och roliga bilder på 24 olika koftor som Birgitta stickat till 24 olika personer. Här finns floristkoftan, poetkoftan, prästkoftan och tangokoftan (som ni också ser på nästa bild). När jag fick boken började jag genast att bläddra för att leta reda på "min" favoritkofta och jag har nog fastnat för keramikerkoftan. En virkad kofta med ett litet spetsmönster i en rak modell, men jag är inte säker för det finns många fina koftor i boken.
Nu har jag och Birgitta talats vid och visst passar det perfekt att Tant Kofta säljer boken Älskade Kofta. Så om du kommer till Öppen Koffert nu på lördag den 12/10 finns boken här och även Birgitta om du vill ha din bok signerad. Birgitta har dessutom med sig dubletter från sin samling av gamla stickbeskrivningar som hon säljer.
Många hej och Välkommen! Hälsar Tant Kofta

2 kommentarer:

Siv sa...

Har oxå passion för koftor! Så boken finns sedan två veckor i min hylla. Väl värd varenda krona den kostade hos bokhandeln i min stad! Rekommenderas varmt....

Sockan o Vanten sa...

Tack för en ny härligt inspirerande eftermiddag i ditt växthus - det kommer att bli många koftor. Kram Ulrika.