lördag 22 februari 2014

Och vinnarna är…..

Tack till er alla som varit med och bidragit med att berätta om #finaste färgen. Jag är överväldigad och varm inombords av alla fina berättelser och alla bra färgförslag. Jag råder alla att läsa igenom förslagen, det är ett äventyr som väcker tankar och känslor. TACK!
Det kommer att bli flera limited edition påsar av era förslag framöver, två exempel.
  •  Som Dina skriver "För mig ligger lila så lagom mitt emellan det vilda sprakande röda och det ständigt föränderliga lugna blå"
  • Det blir också en jordglob som Kattis beskriver så här:: "
Lika magiskt som jag tyckte att det var då jag var liten, att sakta snurra på en jordglob, eller dra fingret över en karta, drömma mig bort. Vår stora värld, där färgerna vävs samman till en helhet"
  • när jag sen färgar upp dem får ni som föreslagit färgen ett litet garnpaket som tack för hjälpen.
  •  En färg har jag försökt att fånga redan nu är  den Kristina H beskrev så här: "Blodapelsiner, en skinnfri klyfta där man ser allt från mörkt vinrött till ljust orange glittra! Jag bara älskar det!"  "Och sen smaken, syrligt uppfriskande! Mm!. Om du känner för en härva sockgarn i färgen Blodapelsin så är den din.
  • Den 7 februari 18:53 berättade Jeanette om en gul kofta, en text som är så fin och personligt skriven. Vill du ha gula sockor finns en härva gult garn till dig som ett tack från mig. 

Jag använde sidan Slump.nu för att utse resten av vinnarna

14 - 47 - 60 - 105 - 118 - 228
Och det blev följande personer som får välja en härva sockgarn Trekking i citrusfärger. Citron, apelsin, blodapelsin eller nyponros. Hör av er till mig på mailen hej@tantkofta.se så jag får veta vad ni önskar.
  • 14:
 Blogger Kerstin sa...


Vad roligt att läsa att du har gått från "sliten välavlönad rektor till glad och entusiastisk och lågavlönad småföretagare i garnbranchen." Det har jag också. Inte som rektor men som specialpedagog. Jag är nu inne på mitt andra år som konsthantverkare på heltid och jag känner precis igen mig. Jag ångrar inte heller mitt steg en endaste dag. Efter ett år tjänstledigt sa jag upp mig (hupp).
GRATTIS till dig!
Min färg som jag alltid återkommer till är grågröngult (om du förstår vad jag menar). Den färgen drar alltid min blick till sig, en varm färg som passar så bra till alla mina andra favoritfärger som ofta har grått i botten.
Jag önskar dig en god "bloggfortsättning".

  • 47:
6 februari 2014 13:32
 Radera Christiane sa...
Grattis till besöks rekordet!

Jag är fisk så min favorit färg är blå, blå som vattnet. Mörkblå, ljusblå, kornblå, kall blå, varm blå, gråblå, ja allt som är blått.
6 februari 2014 16:42
 Radera
  • 60:
Blogger MinaAlster sa...
Grattis!:)
Härligt att du har så många besökare, fast jag förstår varför. :)
En av mina finaste färger är "ljung lila"! Den färgen påminner mig om all ljung som fanns kring stugan vi hade under min barndom. Vi plockade mycket men pga skrock tog vi aldrig in den i stugan däremot hade vi ofta många små korgar och vaser på altanen. :)
Vänlig hälsning
Veronica
6 februari 2014 18:11
 Radera
  • 105:
Blogger Sylvia sa...
Grattis med såååå mange besøkende. Og du er ikke den eneste som synes bloggen har forandret ditt liv. Jeg har fått mange nye venner pga bloggen. Det er så fint
Min favorittfarge har nesten alltids vært RØDT.
Den gir masse energi, og rødt er også fargen for kjærlighet og passion. Jeg liker best den varme røde, som går mot Tomatrød. Den er jeg finest med også.
Jeg synes det er fint å blande rødt med farger som egentlig ikke skal gå sammen, som Fuchsia og cerise. Det skaper en fin energi sammen.
Lykke til videre med din flotte blogg. Jeg har fulgt deg i mange år, men ikke kommentert så mye.
7 februari 2014 09:07
 Radera
  • 118:
Blogger Nettan sa...
Grattis !
Jag älskar alla nyanser av grönt! Tänk när det blir vår och alla växter börjar få gröna nyanser :)
Tack för din underbara blogg som inspirerar mig så mycket!!
7 februari 2014 18:25
 Radera
  • 228:
Blogger Anna-Maria sa...
Just nu längtar jag efter att få se små blåsippor nicka mot en i fjolårsgräset så blåsippsblått får vara min favoritfärg nu
20 februari 2014 22:45
 Radera
Stort tack och allt gott till alla från Tant Kofta

13 kommentarer:

Kristina H sa...

Tack, så glad jag blir!

Vuxenmamman sa...

Grattis till alla vinnare!

Lotta det gula garnet på en av bilderna- vilket är det och hur beställer jag? Vill ha till en kofta.

Cecilia sa...

Grattis till alla som vann och tack för en ovanligt intressant tävling/utlottning!🎐

Efwa - Medea sa...

Grattis till alla vinnare och grattis till oss andra som får ta del av allas färgtips.

Kattis sa...

Hurra! :)

...och tack för all fin läsning, och taggade bilder på Instagram, om färg.

Anonym sa...

Åh tack snälla! Just idag, när jag saknar min mamma så mycket att det gör ont läser jag ditt inlägg. Det värmde, som solen! Självklart blir jag överlycklig över solgult sockgarn. Än en gång tack! Jeanette

Anonym sa...

Fantastiska färger och beskrivningar! Grattis alla vinnare!

Sylvia sa...

Hurra, jeg vant! Så heldig jeg er. Og det var de andre også. Grattis til de andre vinnerne.
Jeg velger gjerne det Blodappelsin-fargede garnet.
Men jeg får ikke sendt min adrs til deg på din e-mailadrs. Jeg får den bare i retur.........
Har du min e-mailadrs, så DU får sendt meg en Mail?

Kerstin sa...

oj, jag hann redan hicka till av glädje när jag läste att "Kerstin", nr 14, vunnit, innan jag insåg att det inte var jag utan en annan Kerstin.
Men, jag lyckönskar alla som vunnit och önskar fortsätt blogg-glädje här!

Sylvia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Kerstin sa...

Men va...har jag vunnit!? Jippie! En blodapelsin skulle smaka gott. Åh vad roligt!

Anonym sa...

Ditt underbara gula garn kom med posten idag! SÅ fint! Matchar min kofta perfekt. Blir kanske handledsvärmare.... Tack från Jeanette

Sylvia sa...

Takk for det nydelige garnet som kom i posten, i fargen Blodappelsein.
Jeg tror jeg trenger nye sokker!