måndag 20 oktober 2014

Hallå där ute i stugorna!

Nu är det äntligen dags för mig och min fina samarbetspartner Eddy att presentera vad vi klurat på och jobbat med det senaste halvåret. Idén föddes nämligen redan i våras och efter otaligt planerande, bollande, provfärgande och mönsterdesignande så kan vi nu stolt presentera: Koftan & Eddys garn- och sjalklubb som går under det eminenta namnet: Sjalar och andra halsnödvändigheter!


 

Så vad är detta då?

Jo, du som anmäler dig till detta spännande stickäventyr kommer fyra gånger under ett års tid, med start nu i vinter, att få ett lyxigt paket skickat till dig fyllt med godsaker. Varje paket innehåller ett helt nytt och exklusivt mönster som är designat av Eddy just för denna klubb. Självklart är mönstret designad i ett utav TantKoftas lyxiga garner i en klubbexklusiv färgställning vilket du såklart också hittar i i ditt paket. Paketet kommer även att innehålla en liten mysig överraskning samt en liten text om material och innehåll. Men förutom materiella ting kommer du även att få chansen att prova på att sticka sjalar (och andra halsnödvändigheter) i flera olika sticktekniker då varje mönster är gjort med olika designattribut för att du ska få lära dig så mycket nytt som möjligt. Du kommer att få prova flera olika kvalitéer av lyxigt garn av olika sorters fiber och kanske upptäcka en helt ny favorit? Och om detta mot all förmodan skulle låta en gnutta skrämmande, så var lugn. Vi erbjuder dig även mönster- och tekniksupport i fall du skulle behöva lite hjälp samt möjligheten att sticka din sjal ihop med andra i en virutuell knit-a-long på ravelry. Är det inte tjusigt så säg?

 I det första överraskningspaketet finns tydliga steg för steg instruktioner hur du gör för att registrera dig på ravelry ifall du känner dig osäker.
Sammanfattningsvis så får du alltså vara med om:

En garn- och sjalklubb med fokus på exklusivitet och lyx där du får chansen att prova på nya tekniker och spännande garner samt möjligheten att utveckals med mönstersupport och stickpepp från andra. Samtliga mönster och garner i sin klubbunika färgställning kommer ha minst 6 månaders exklusivitet bara för klubbmedlemmar medan vissa av presenterna faktiskt inte kommer att kunna gå att få tag på alls efteråt. Mönsterfokus är sjalar, men även andra halsnödvändigheter kommer att förekomma, just för att du ska få prova på så många olika tekniker som möjligt.
Dessutom erbjuds du möjligheten att välja mellan två olika färgställningar på ditt klubbpaket. Ett för den spralliga och ett för den lite mer sobra. Vilket passar dig bäst?



Viktiga datum:

Mitten av november: Anmälan för klubbpaketen släpps i Tantkoftas webshop - begränsat antal platser.

Början av december: Första klubbutskicket sker, mönstersupporten drar igång och vi startar en härlig knit-a-long ihop.



Hoppas du vill hänga med!


/ Koftan&Eddy

67 kommentarer:

Malde sa...

JAJAJAJAJA!

Jag vill!

Vad är för exempel på färger i sprallig och sober?

:-)

Lalejna/ Carina Johansson sa...

Det låter helt fantastiskt!
Jag är jättegärna med på detta��
Lycka till med hela konceptet������

spisarn sa...

Kostnad??

Anonym sa...

Va kul jag vill va med!!! ;)

Anonym sa...

Åh, vad det här låter skoj!
/Tina

pia sa...

Jaaaaaaaaa det där låter spännande hoppas jag kan få vara med

Eva sa...

Det låter väldigt skoj!
(Funderar också möjligen på kostnad....)

Maritas Maskor sa...

Åh vad kul det låter!!

Sockan o Vanten sa...

Spännande!! Vill gärna vara med ☀️

Pernilla sa...

Detta låter ju riktigt spännande. Tack för ett inspirerande besök i lördags.

Pettsons morsa sa...

Ja, jag är gärna med. Hälsar anette

Sylvia sa...

Jag vill vara med

Lena Nordbakk sa...

Låter spännande :) Vill också vara med

kråkspark sa...

Detta låter superspännande. Men Tant koftas webshop, är det Koftans koffert? Eller har jag missat att du har en webshop? Ser inga länkar till den på din blog!

Enfrida sa...

Låter spännande vad kostar är mömstren på svenska?

Anonym sa...

Åh, vad spännande. Jag vill gärna vara med och ska hänga på din blogg som en igel!

Anonym sa...

Hej vännen ! Jag är med.
Pris? MVH ANNELIE

christinastickar sa...

Låter spännande, hur och när får man veta var man anmäler sig?

Snögumman sa...

Jaa! Som jag vill vara med!!!! :-) Kommer att hålla noga utkik.

Anonym sa...

Låter spännande! Hoppas absolut att få vara med om detta.
Med vänlig hälsning Pirjo i Västerås

Ragnhild sa...

Vill gärna vara med.
Låter spännande

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så roligt att ni är intresserade.
Det här är en liten frestare.
Mer info om pris och annat kommer snart.
Håll ögonen öppna.
/Tant Kofta

Lena sa...

Vilken kul grej! Men jag undrar också; var hittar jag webbshoppen och hur mycket kommer det kosta?

Anonym sa...

Hej
Detta vill jag gärna hänga med på! Låter väldigt spännande och roligt. /Tina

Annette sa...

Vill gärna vara med

Nettan sa...

Vad spännande! Jag vill gärna vara med!

Retstickans sa...

MEn vad kul!! Det här hoppas jag verkligen att jag får en plats till!

Eva Mattsson sa...

Jättekul! Är gärna med!

Anonym sa...

Gärna!! Håller ögonen öppna!

Unknown sa...

Jag vill gärna vara med!

Lotta 8`) sa...

Jag med! Vill alltid lära nytt!

Krickelina sa...

Ja tack, jag vill vara med jag också!

Unknown sa...

Heja heja!
Jag vill gärna vara med

Virresstickning sa...

Vill gärna vara med.
Hoppas det finns plats.
Låter jätte kul :)

Anonym sa...

Låter väldigt intressant

Anonym sa...

Låter jättekul! Jag vill gärna gärna vara med. Carina

Sandra Lindh sa...

Jag vill också vara med. Ska hänga på låset. :)

Anonym sa...

Vill gärna vara med, hoppas.....hoppas.... Stina

Anonym sa...

Vill gärna vara med när jag vet priset. Lisbeth

Anonym sa...

Åh, vad spännande det låter... / Lena i Östersund

Anonym sa...

Jag kan tänka mig att vara med. Är det årsavgift, eller paketavgift? /Pauline

Gerds Stickkorg sa...

Hej.
Tycker också att detta verkar spännande och är intresserad av att vara med.
Gerd.

BodilE sa...

Så spennende! Sender dere til Norge også?

sinneskatten sa...

Låter som något spännande i varje paket, jag vill jag vill

Unknown sa...

Åhhhh, va kul! Vill jätte gärna vara med. Vad kostar kalaset? / Christina

Anonym sa...

Jättekul, spännande. Ser fram emot mer info som kostnad och hur man bokar sitt abonnemang / Carina

Stina sa...

Vad roligt!! Det vill jag vara med på!

Unknown sa...

Låter spännande, är sugen på att hänga med. MEN var hittar jag Tant koftas webshop ?!?

Unknown sa...

Låter spännande. Jag ser fram emot mer information :-)

Unknown sa...

Låter spænnande. Ønskar mer information. Skickar ni til Storbritannien också. (Ser att samma fråga också ær stællt angående Norge.)

Sanne sa...

Det vill jag gärna vara med på!

Unknown sa...

Hej! Jag vill jätte gärna vara med på det här// Camilla

fale artut sa...

Fantastiskt roligt idé! Perfekt i höstburret! Grattis och Heja till er!

Malin sa...

Det låter jättespännande! Ni gör ju så fina saker båda två :-) Som många andra är jag dock intresserad av priset innan jag bestämmer mig.

Lena Zäterbergs sa...

Jag vill också gärna vara med
Hälsningar
Lena Zäterbergs

Rubinstickan sa...

Vilken underbar ide,jag vill gärna vara med om jag får möjlighet.Mvh Monika/rubinstickan

ByTanten sa...

Detta vill jag ju inte missa! Klart man vill vara med! Jag undrar som flera andra om det är Koftans koffert som är webshopen?

Unknown sa...

Jag vill också vara med, otroligt spännande / Eva

Anonym sa...

Hej , låter jättespännande!!Vill gärna vara med !!
häls suzie

Unknown sa...

Hej -Det lyder rigtig dejligt -kan man mon være med når man bor i Danmark ?
Kærlig hilsen Karin

Lena sa...

Det verkar bli rusning :).hoppas det räcker till oss alla, det låter så kul!

Ulricha sa...

Det här vill jag verkligen vara med på. Det skulle vara en perfekt "rehabiliteringsterapi" för mig. Jag håller ögonen öppna :)

Anonym sa...

Jag vill gärna vara med på detta spännande äventyr...gillar verkligen stickor och garn. /Barbro

Annika Hessman sa...

Jag är jättegärna med,
Sprallfärger naturligtvis.
Kram
Annika Hessman

Unknown sa...

men oj vad roligt! Självfallet vill jag vara med, utan tvekan :) Och jag som har börjat älska att sticka sjalar ( läs snart gjort 2 men ändå ) Och kan det bli annat än succé när det är ni två som är inblandade <3

Anonym sa...

Vill gärna vara med men har ingen egen blogg.

Anonym sa...

Spralliga passar mig bäst. Hoppas få vara med på ett hörn.